۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۴۹۴۶۴

فعالیت‌های خودجوش طلاب بیشتر از برنامه‌های مدیریت حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی و معاون اداری مالی مدرسه مجتهدی تهرانی واحد قم با بیان این که سر منشأ انقلاب اسلامی از حوزه علمیه شکل گرفته است، گفت: حرکت‌های خود جوش فرهنگی و تبلیغی در میان طلاب نسبت به فعالیت‌های مدیریت حوزه بیشتر است.
حجت الاسلام عين الله محمد ياري مدير داخلي مدرسه مجتهدي تهراني واحد قم

حجت الاسلام عین الله محمدیاری، مدیر اجرایی و معاون اداری مالی مدرسه مجتهدی تهرانی واحد قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بررسی هدف و انگیزه متقاضیان ورود به حوزه بسیار هم است، اظهار داشت: چه بسا بعضی‌ها به خاطر فرار از درس خواندن و یا به عنوان شغل می‌خواهند وارد حوزه شوند.

 

وی افزود: فضاهایی مانند خود مدارس علمیه در هر شهری و امام جماعت مساجد و سایت‌های مرتبط با حوزه علمیه مناسب‌ترین فضاهایی هستند که یک نوجوان را می‌تواند به علاقمندی در تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند و شناخت آنان را نسبت به حوزه علمیه عمیق تر کنند.

 

حجت الاسلام محمدیاری با بیان این که می توان نگاه معنوی صرف برای طلبه شدن را مدیریت کرد، گفت: بعد از این که متقاضی در امتحان ورودی حوزه پذیرفته شد باید یک دوره کوتاه مدت مختص به آشنایی با حوزه و دروس آن و هدف از ورود به حوزه برای متقاضی برگزار شود تا موجب آشنایی عمیق‌تر طلبه با حوزه و هدف از تحصیل در آن شود.

 

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای طلاب جوان احساس می‌شود طبیعتاً هر کسی در یک زمینه ای استعداد دارد بنابراین باید استعداد یابی شود و در همان زمینه کار کرد. 

 

مدیر اجرایی و معاون اداری مالی مدرسه مجتهدی تهرانی واحد قم با بیان این که سر منشأ انقلاب اسلامی از حوزه علمیه شکل گرفته است، عنوان کرد: حوزه متناسب با آرمان جهانی انقلاب اسلامی به تربیت طلاب می‌پردازد و از روز اول همین بوده و همین هم خواهد بود چرا که حوزه موجب تربیت امام خمینی (ره) شد و آینده این انقلاب را نیز با تربیت افرادی بزرگ تأمین خواهد کرد.

 

وی با اشاره به حرکت‌های خود جوش فرهنگی و تبلیغی در میان طلاب نسبت به فعالیت‌های مدیریت حوزه بیشتر است، ادامه داد: این بدان دلیل است که اصل طلبگی یعنی تبلیغ بنابراین هر طلبه تبلیغ را وظیفه خود می‌داند.

 

حجت الاسلام محمدیاری با بیان این که نظام آموزشی حوزه علمیه برای جلوگیری از ریزش طلاب باید با گنجاندن تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی و اجباری کردن مباحثه طلاب به ویژه در مدارس سطح یک، این موضوع را به یک فرصت تبدیل کند، گفت: یک مدیر باید دلسوزانه برای طلاب مدرسه‌اش پدری کند و از هر نظر چه درسی و روحی و عاطفی به طلاب برسد، تا این که طلبه از مسیر اصلی خود خارج نشود.

 

وی افزود: در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی واحد قم ما برنامه ویژه تجزیه و ترکیب برای طلاب هر روز از قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌کنیم.

 

مدیر اجرایی و معاون اداری مالی مدرسه مجتهدی تهرانی واحد قم با بیان این که برنامه مطالعه و مباحثه هر روز برای طلاب در نظر گرفته ایم، عنوان کرد: هر روز برای طلاب هر پایه به مقتضای دروس اصلی مباحثه اجباری گذاشته شده است.

 

وی ادامه داد: برای دروس مهمی همچون ادبیات عرب سعی شده است که از بهترین اساتید استفاده شود که حتی بعضی از آن‌ها دارای تألیفاتی در این باب نیز هستند. /921/ت302/ف

ارسال نظرات