۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۴۹۴۶۷
شیخ الازهر مصر:

هدف تروریست‎ها تسلط بر جهان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر خواستار عدم حمایت کشورهای عربی از تروریست شد و تصریح کرد که هدف تروریست‎ها تسلط بر جهان است.
احمد الطيب شيخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر در پیامی که امروز از سوی شیخ عباس شومان، معاون شیخ الازهر مصر در بیست و چهارمین دوره نشست شورای عالی امور اسلامی این کشور قرائت شد خواستار مقابله با اقدامات داعش شد و گفت: اهداف جریان‎های تروریستی و تکفیری فقط تجاوز به کشورهای عربی نیست بلکه آرمان آن‎ها تسلط بر همه جهان است.


وی افزود: فعالیت‎ تروریست‎ها طبق هیچ کدام از ادیان الهی نیست بنابراین باید پیروان همه ادیان با یکدیگر متحد شوند و به مبارزه با آنان بپردازند.


این عالم مصری خواستار انجام اقدامات عملی در برابر تروریست‎ها شد و ادامه داد: برگزاری همایش‎ و کنار گذاشتن اختلافات در جهان اسلام بسیار ضروری است زیرا ما تمایل داریم که دروغ جریان‎های تروریستی را افشا کرده و به جهانیان هشدار دهیم.


وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی به‌ صورت پنهان و آشکار از تروریسم حمایت می‌کنند که باید هر چه سریعتر به این اقدامات خود پایان دهند و کانال‌های فتنه را که بر قتل انسان‎های بی‎گناه تحریک می‌کند، متوقف سازند در غیر این‌صورت این کشورها را متخاصم قلمداد خواهیم کرد.


شیخ الازهر در ادامه خواستار تشکیل یک نیروی بازدارنده عربی برای تعامل با این گروه‌ها شد و تأکید کرد که دانشگاه الازهر آماده کمک به همه کشورها برای گسترش اسلام است./994/ب902/د

ارسال نظرات