۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۴۹۴۹۷

فعالیت 1400 هیأت مذهبی در شهرری

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری گفت: در شهرستان ری حدود 1400 هیات مذهبی وجود دارد که اکثر آنها در طول سال به مناسبت‌های مختلف مراسم برگزار می‌کنند.
حجت الاسلام صادقي کيا

حجت‌الاسلام ذاکر صادقی‌کیا رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه در شهرری، گفت: در راستای برگزاری با شکوه عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه که از شنبه 13 اسفند آغاز می‌شود همه هیات‌های مذهبی مساجد و حسینیه‌ها در شهرستان ری آماده شده و این آمادگی را به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کردند.

 

وی افزود: در طول سالهای گذشته بیشتر مراسم سوگواری و عزاداری در ایام فاطمیه دوم برگزار می‌شد، اما در سال جاری با توجه به این‌که ایام فاطمیه دوم مصادف با عید نوروز است عزداری و سوگواری دهه اول پرشورتر و فعال‌تر برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری عنوان کرد: در جلساتی که با روحانیان، مبلغان و مداحان شهرستان ری داشتیم تذکرات لازم در زمینه بیان سیره زندگی حضرت زهرا(س) در عزاداری‌ها و سوگواری‌ها داده شده است.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌کیا در ادامه گفت: در این ایام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری اعزام روحانی مبلغ و مبلغه به روستاهای شهرستان خواهد داشت تا مراسم سوگواری ایام فاطمیه با شناخت بیشتر نسبت به حضرت زهرا(س) در این روستاها برگزار شود.

 

وی افزود: همچنین طی چند روز آینده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با حضور شواری هیات مذهبی و کانون مداحان جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد تا هماهنگی‌های لازم نسبت به برگزاری ایام فاطمیه تبادل نظر شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، بیان داشت: در شهرستان ری حدود 1400 هیات مذهبی وجود دارد که اکثر آنها در طول سال به مناسبت‌های مختلف مراسم برگزار می‌کنند که تصمیمات لازم نسبت به این ایام از طریق شورای هیات مذهبی و کانون مداحان به کلیه عزیزان ابلاغ می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌کیا اظهار داشت: در سال جاری با حضور کلیه عزاداران و هیات‌های مذهبی قرار است که یک اجتماع عظیم از عزادارن فاطمی در یکی از میادین بزرگ شهر برگزار شود که زمان و مکان آن به هیمن زودی اعلام خواهد شد، همچنین اکثر حسینه‌ها در ارتباط با پذیرایی از عزادارن فاطمی ایستگاه‌های صلواتی خواهند داشت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عزاداری ایام فاطمیه از سوی مقام معظم رهبری در ایام فاطمیه دوم و به مدت 5 شب برگزار می‌شود که الگوی خوبی برای عزاداران در مساجد و حسینه‌ها است./807/ت302/ب4

ارسال نظرات