۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۴۹۵۰۶

نظرسنجی درباره اعتقادات مذهبی اوباما

خبرگزاری رسا ـ در نظرسنجی انجام شده در آمریکا، بیشتر جمهوری خواهان وی را مسلمان می دانند.
اوباما
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در نظرسنجی که اخیرا انجام شد، حدود 54 درصد از جمهوری خواهان یقین دارند که باراک اوباما مسلمان و تنها 9 درصد می گویند او  مسیحی است.
 
الکس تئودورودیس استادیار علوم سیاسی دانشگاه مرسد کالیفرنیا، در مقاله ای در واشنگتن پست، نتایج این نظرسنجی را تکان دهنده توصیف کرد.
 
سوال مطرح شده در این نظرسنجی بدین صورت بود: به نظر شما باراک اوباما معتقد به چه چیزی است؟ اسلام، مسیحیت، لاییک، روح گرا، یا نظری ندارید.
 
45 درصد از دموکرات ها اوباما را مسیحی و 10 درصد وی را مسلمان دانستند. 26 درصد درباره دین اوباما اظهار بی اطلاعی کردند و 17 درصد وی را روح گرا خواندند.
 
47 درصد از افراد مستقل (نه دموکرات و نه جمهوری خواه) درباراه اعتقادات مذهبی اوباما بی اطلاع بودند. 26 درصد وی را مسلمان و 16 درصد به مسیحیت اوباما اعتقاد داشتند.
 
این نظرسنجی در نمونه آماری هزار نفر بزرگسال آمریکایی از سوی YouGov طی انتخابات مشترک کنگره برگزار شد.
 
اوباما در طول دوران ریاست جمهوری، بارها از مسیحی بودن خود سخن گفته است. وی در ماه ژانویه گفت هرکه از اعتقاداتش سوال بپرسد، قطعا هیج شناختی از او ندارد.
 
وی در ادامه افزود: اگر من واقعا مسیحی نباشم هیچ اتفاق نادرستی رخ نداده است. من و همسرم در زندگی با مسیحیت رشد یافته ایم. با این حال همانطور که می دانید مردمی که هیچ شناختی از من ندارند درباره اعتقاد مذهبی ام سوالاتی می پرسند. برخی دیگر می گویند که من به چیز متفاوتی ایمان دارم و چنان این را بیان می کنند که گویا چیز بدی است.
 
گمان می رود مواضع به ظاهر ملایم اوباما در قبال مسلمانان و نیز نام نیاوردن از افراط گرایی اسلامی در کنفرانس ضد تروریسم در واشنگتن، به مذاق جمهوری خواهان جنگ طلب خوش نیامده است./847/ب902/ک
ارسال نظرات