۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۲۴۹۵۳۹

شرکت مداحان کاشان در طرح بهسازی مداحان کاروان های عتبات

خبرگزاری رسا ـ رییس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان گفت: از ابتدای اسفندماه جاری تعداد 202 تأییدیه جهت نام نویسی مداحان کاشان در طرح بهسازی مداحان کاروان های عتبات از سوی این کانون صادر شده است.
محمد باقرخندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد باقر خندان رییس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای اسفندماه جاری تاکنون، تعداد 202 تأییدیه جهت نام نویسی مداحان کاشان درطرح به سازی مداحان کاروان های عتبات از سوی این کانون صادر شده است.

 

وی با اشاره به این که 380 مداح و شاعر آیینی شهرستان کاشان دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان هستند یاد آور شد: برای بیش از 50 مداح و شاعر آیینی شهرستان در یک ماهه اخیر پرونده مداحی تشکیل شده است.

 

خندان با اشاره به تحولات و تغییرات چشمگیر در تعداد، تنوع و انتظارات زائران عتبات عالیات خاطر نشان کرد: این تأییدیه ها برای مداحان بیش از 5 سال سابقه فعالیت و صرفا دارای کد عتبات و به منظور تکمیل پرونده طرح به سازی اعزام مداحان صورت گرفته است.

 

وی همچنین، با اشاره اجرای طرح به سازی مداحان از سوی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در قالب این طرح، مداحان متقاضی اعزام به عتبات عالیات با شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سنجش، ارزیابی و سطح بندی می شوند.

 

به گفته وی، کتب مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع)،  اثر حضرت آیت الله جعفر سبحانی، رساله آموزشی امام خمینی(ره) تألیف رضا قربانیان، تاریخ امامان شیعه گردآوری مدیریت آموزش بعثه، واقعه کربلا تألیف علی نظری منفرد و آداب و آیین مداحی از دیدگاه مقام معظم رهبری گردآوری مدیریت آموزش بعثه از جمله منابع آزمون کتبی خواهد بود.

 

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان در ادامه یاد آور شد: در آزمون شفاهی، احکام، تاریخ، مقتل، عقاید، صحیح خوانی قرآن و ادعیه، توانایی در شعرخوانی و مقتل خوانی و مداحی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

خندان، ارتقا و روزآمد سازی دانش و اطلاعات و مهارت‌های مداحان موجود در چرخه عتبات عالیات مناسب با اقتضائات و شرایط تبلیغی و فرهنگی، احراز شرایط لازم برای کسب عنوان مداحی در داوطلبان و پالایش چرخه اعزام از افراد ناموفق وسطح‌بندی نیروهای موجود در جهت استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کارآمد و اولویت بخشی در اعزام، را از اهداف این طرح اعلام کرد.

 

به گفته وی، شرکت در آزمون کتبی، آزمون شفاهی و ارائه لوح فشرده تصویری از جلسه مداحی از جمله مراحل تعیین وضعیت مداحان است.

 

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی  شهرستان کاشان با اشاره به این که، شرط قبولی در هر مرحله کسب حدا قل 60 درصد امتیاز و شرط قبولی نهایی کسب معدل 70 درصد در سه مرحله است افزود: زمان برگزاری آزمون، نیمه دوم اردیبهشت سال 1394خواهد بود که متعاقبا تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات