۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۴۹۵۴۷
کارشناس رسانه ملی:

رعایت حریم‌ها به ‌سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که انسان حتی در حضور محارم خود هم باید یک سری حریم‌ها را رعایت کند، گفت: رعایت حریم‌ها در حضور محارم به‌سلامت اخلاقی اعضای خانواده و جامعه کمک شایان توجهی می‌کند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا فخر روحانی، استاد حوزه علمیه قم،شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که انسان لازم نیست در حضور محارم خود حجاب کامل داشته باشد ولی رعایت یک سری حریم‌ها برای زنان در حضور محارم لازم است، گفت: اگر حریم‌ها در خانه و در خانواده‌هایی که دارای فرزندان جوان و نوجوان هستند مورد توجه قرار گیرد سلامت اخلاقی خانواده‌ها و جامعه تضمین می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه بعضی از زنان در خانواده و در میان فرزندان خود مانند مقابل شوهر خود راحت هستند، گفت: اسلام به والدین توصیه کرده است که در مقابل فرزندان خود پوشیده بوده و لباس راحتی تنها به حریم خصوصی زن و شوهر اختصاص دارد؛ به همین خاطر رسول خدا (ص) می‌فرمایند «فرزندان هنگام ورود به اتاق والدین در ساعات خاص باید اجازه بگیرند».

 

وی افزود: والدین باید از همان دوران کودکی آداب پوشش را به فرزندان خود به‌ویژه دختران آموزش داده و از همان دوران کودکی دختر را با حریم‌ها آشنا کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در اسلام توصیه‌شده اتاق دختر و پسر باید از هم جدا باشد، ادامه داد: فرزندان ما دختر و پسر حتی اگر هم سن باشند باید اتاق آن‌ها از یکدیگر جدا باشد و اسلام به خاطر رعایت حریم‌ها اجازه نمی‌دهد ما دختر و پسر را به بهانه‌های مختلف در دوران کودکی در کنار هم بخوابانیم.

 

فخر روحانی تصریح کرد: متأسفانه ماهواره در میان خانواده‌ها و در اجتماع به دنبال حذف حریم‌ها هستند؛ زیرا اگر حریم‌ها حذف شود جامعه به مرداب بی‌بند باری و انواع فسادها کشیده می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که دختران جوان و مادران نباید در خانه لباس‌های نازک و بدن‌نما استفاده کنند، اظهار کرد: لباس‌های نازک و بدن‌نما تنها برای پوشیدن در مقابل شوهر است و زنان حق ندارند در مقابل برادر و فرزندان جوان پسر و نوجوان خود لباس نازک و بدن‌نما بپوشند.

 

فخر روحانی با بیان این‌که رعایت حریم‌ها به‌سلامت اخلاقی جامعه و خانواده کمک می‌کند، افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز در دادگاه شاهد آن هستیم بسیاری از تجاوزها و هتک حرمت‌ها ناشی از عدم رعایت حریم‌ها در مقابل افراد محرم است و زمینه تحریک غریزی آن‌ها را فراهم می‌کند و سبب می‌شود جوانان در خارج از خانه به انواع فسادها و آلودگی‌ها دچار شوند./837/پ202/ی

ارسال نظرات