۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۴۹۶۶۴
آیت‌الله مجتهد شبستری:

انفاق و اعتدال از شاخص‌های مهم اخلاق قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که اعتدال و انفاق از شاخص اخلاق قرآنی است، گفت: منش اهل بیت (ع) بردباری و اعتدال بود و انسان باید در همه امور حتی شناخت مقام آن بزرگواران حد اعتدال را رعایت کند.
آيت الله شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، بعدازظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این‌که اهل‌بیت (ع) طبق توصیه‌های قرآن کریم همواره انسان را به رعایت آرامش در مقابل مخالفان دعوت می‌کنند، افزود: بردباری از اخلاق اوصیا و انبیای الهی است.

 

وی افزود: امام موسی بن جعفر(ع) در برخورد با شخصی که همواره ایشان را مورد توهین قرار می‌داد با مهربانی و آرامش رفتار کرده و به او انفاق کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که گذشت از دیگران و بخشش آن‌ها برای اهل‌بیت (ع) جزو ویژگی‌های ذاتی است، ادامه داد: هرچند بیشتر ما از این ویژگی‌ها برخوردار نیستیم اما همان‌طور که حضرت علی (ع) فرموده‌اند می‌توانیم این ویژگی‌ها را کسب کنیم.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری بابیان این‌که حضرت علی (ع) روزی نزد یاران خود نشسته بودند و برای این‌که اعتدال را به آن‌ها معرفی کنند مشتی شن برداشتند و دست خود را بستند که هیچ دانه شنی روی زمین نریخت، گفت: آنگاه حضرت به یاران خود نگاه کردند و فرمودند این خست است و به درد نمی‌خورد.

 

وی افزود: حضرت دو مرتبه مشت خود را پرشن کردند و دست خود را کاملاً باز کردند به‌گونه‌ای که تمام‌دانه‌های شن ریخت آنگاه به یاران خود فرمودند این هم اسراف است و خوب نیست و اگر کسی می‌خواهد انفاق کند باید ابتدا از خانواده و افراد واجب النفقه خود شروع کند.

 

امام‌جمعه تبریز تصریح کرد: آنگاه حضرت علی (ع) دست خود را برای سومین مرتبه شن کردند و دست خود را نیمه‌باز گذاشتند و فرمودند این انفاق و اعتدال است و انسان در زندگی خود همیشه باید به این شکل رفتار کنند.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان این‌که منش اهل بیت (ع) بردباری و اعتدال بود و انسان باید در همه امور حتی شناخت مقام آن بزرگواران حد اعتدال را رعایت کند، افزود: حضرت علی (ع) در سخنان خود فرموده‌اند در مدح من دو گروه که از اعتدال خارج و هلاک می‌شوند یکی غلو کنندگان در مقام من و دیگری کسانی هستند که مقام مرا نادیده می‌گیرند./837/پ202/ی

ارسال نظرات