۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۴۹۶۸۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

ترویج ارزش های دینی رسالت اصلی مداحان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، رسالت مداحان را گسترش ارزش‌های اهل بیت(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: مجالس مداحی هل بیت(ع) تاثیر عمیقی بر دل و جان مردم دارد و باعث دگرگونی عمیق در مردم می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع مسؤولان کانون مداحان استان، افزایش معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) از وظایف مداحان دانست و افزود: مداحان باید در جهت حفاظت از رسالت ائمه معصومین(ع) در جامعه بیشتر تلاش کنند.

 

حجت الاسلام یاری، دفاع از اسلام و ولایت را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و با بیان این که حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند، افزود: حفظ و تقویت رسالت ائمه معصومین از مسؤولیت‌های سنگین مداحان است که باید از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی هنر مداحی را بسیار ارزشمند و پسندیده دانست و با تأکید بر حمایت از این هنرمندان دین‌مدار اظهار داشت: مداحانی که عمرشان را در نشر محبت اهل بیت(ع) می‌گذرانند باید در همه حال مورد حمایت قرار بگیرند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که مداحان باید تلاش کنند معرفت مردم را نسبت به اهداف متعالی انبیای الهی افزایش دهند، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند این است که مداحان با ظرافت خاصی پس از مطالعه منابع دینی مطالب مورد نیاز خویش را استخراج کنند.

 

حجت الاسلام یاری با تأکید براین که مداحان باید بسیار مراقب بوده و از اشعار بی محتوا و غیرواقعی استفاده نکنند و بیش از هرچیزی به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بپردازند، افزود: دشمنان اسلام در نظر دارند با تحریف فرهنگ دینی، چهره اسلام ناب را تخریب کنند.

 

وی با بیان این که نقش مداحان اهل بیت(ع) در ترویج واقعی اصول شیعه، اساسی و حیاتی است، گفت: مداحان به عنوان خدمتگزاران به اهل بیت‌(ع) وظیفه دارند به محتوای شعر و انتخاب آن در مراسم عزاداری توجه کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از اخلاص به عنوان یکی از ویژگی های مداحان یاد کرد و ادامه داد: جذب جوانان و نوجوانان، برگزاری کارگاه های آموزشی، آموزش کلیدی مسائل فرهنگی و مذهبی، شناسایی مداحان و سرمایه گذاری معنوی مداحان از مهم ترین وظایف کانون مداحان استان است که باید به طور جدی تر دنبال شود.

 

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود یکی از وظایف مداحان را روشنگری جامعه بیان کرد و گفت: اشعار مداحان در مدح و ثنای اهل بیت(ع) باعث روشنگری جامعه به خصوص جوانان می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، رسالت مداحان را گسترش ارزش‌های اهل بیت(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: مجالس مداحی هل بیت(ع) تاثیر عمیقی بر دل و جان مردم دارد و باعث دگرگونی عمیق در مردم می شود.


حجت الاسلام یاری با بیان این که کانون مداحان نباید تریبون سیاسی حزب و یا اشخاص باشد، تصریح کرد: مداحان باید خود در مسیر ولایت بوده و ضمن بی‌طرفی در مسائل سیاسی کشور از پرداختن به آن جداً خودداری کنند.

 

وی، مداحی را یک حرفه ارزشمند برشمرد چون با اعتقادات مردم ارتباط مستقیم دارد، یادآور شد:  دشمن سعی دارد آفات زیادی را از طریق همین عزاداری‌ها وارد زندگی مردم کند، به همین دلیل ذاکران اهل بیت(ع) می توانند با آن مبارزه کرده و در جامعه روشنگری کنند.

 

حجت‌الاسلام یاری تأکید کرد: کار گویندگان و ذاکران این است که راه را برای اصلاح جامعه، رشد و آگاهی افراد و سوق دادن انسان ها به سوی ایمان و پارسایی هموار سازند و جهت عملی ساختن این برنامه ها آفت ها و موانع را از میان برمی دارند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات