۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۴۹۸۷۳
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

شیعیان در جهاد و سیاست دارای بینش عمیق و نقشه راه دقیق هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی با تأکید براینکه شیعیان در جهاد و سیاست دارای بینش عمیق و نقشه راه دقیق هستند، گفت: ایمان مسلمان در عصر کنونی تنها با همراهی محور مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی کامل می‌شود.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در مراسمی که امروز از سوی حزب الله لبنان در منطقه الطیبه برگزار شد، با تأکید براینکه حمایت وی از حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران ربطی به اعتقادات مذهبی ندارد، گفت: بنده با شخصیت‌ها مختلف حزب الله و ایران درباره مسائل فقهی و دینی به طور گسترده بحث و گفت‌وگو می‌کنم اما باید توجه داشت که امور فقهی تنها بعد مهم اسلام نیست.

 


وی افزود: اسلام برای ابعاد مهمی از قبیل اندیشه، جهاد و سیاست نیز بسیار اهمیت قائل است. اینکه برخی تصور می‌کنند اسلام فقط به امور فقهی و نماز و روزه اهمیت می‌دهد اشتباه است.

 

این عالم اهل سنت لبنانی خطاب به اهل تسنن گفت: اگر فرض را بر این بگذاریم که شیعیان از لحاظ فقهی دچار اشتباه شده اند، باز هم می‌بینیم که در موضوع جهاد و سیاست دارای بینش عمیق و نقشه راه دقیق هستند که به اولویت‌های جهان اسلام اهمیت می‌دهد.

 

شیخ ماهر حمود با تأکید براینکه همه مذاهب اسلامی در اموری از قبیل جهاد هم نظر هستند، خاطرنشان کرد: ایمان هیچ مسلمانی در عصر کنونی کامل نمی‌شود مگر اینکه به محور مقاومت ایمان قلبی داشته یا کاملا به عضویت آن درآید.

 

دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی به انتقاد از بی طرفی برخی در جهان اسلام پرداخت و گفت: افرادی که ادعا می‌کنند به نه به محور مقاومت و نه به رژیم صهیونیستی وابسته هستند، دروغ می‌گویند. وضعیت به گونه ای است که اگر مقاومت اسلامی را همراهی نکنی به اسرائیل خدمت کرده‌ای./983/ب902/ک

ارسال نظرات