۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۴۹۹۷۴
فیدل کاسترو:

سازمان‌های آمریکایی بویی از عدالت نبرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ رهبر انقلاب کوبا در دیدار با «گروه پنج» که به اتهام جاسوسی به حکم زندان طولانی در آمریکا محکوم شده بودند گفت که آمریکا سازمان‌های آمریکایی از عنصر عدالت بسیار فاصله دارند.
سازمان‌های آمریکایی بویی از عدالت نبرده‌اند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا در دیدار پنج ساعته خود با اعضای گروه پنج که روز شنبه انجام شد با انتقاد از شرایط زندان‌های آمریکایی برای این افراد، گفت که سازمان‌های آمریکایی هیچ بویی از عدالت نبرده‌اند.

 

کاسترو گفت: «اعضای گروه پنج تصمیم نداشتند به آمریکا صدمه‌ای وارد کنند، بلکه تنها می‌خواستند از مردم و کشور خود در برابر اقدام‌های تروریستی که توسط سازمان‌های آمریکایی سازماندهی شده بودند دفاع کنند.»

 

وی با رد اتهام جاسوسی به پنج شهروند کوبایی گفت: «سازمان اطلاعات کوبا هیچ‌گاه نیاز نداشته است تا اقدام‌های گروه‌های نظامی را در آمریکا زیر نظر بگیرد، زیرا اقدام‌های نظامی آمریکا در همه جا شناخته شده است.»

 

در همین راستا، کاسترو با نفرت انگیز و غیر قابل تحمل خواندن شرایط زندان‌های آمریکا گفت که قاضی‌های این کشور تنها به فکر دریافت رشوه هستند.

 

رهبر انقلاب کوبا با اشاره به شجاعت گروه پنج کوبایی گفت که تمام مردم کوبا باید به این افراد افتخار کنند.

 

پنج شهروند کوبایی در سال 1998 در آمریکا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شدند و پس از سپری کردن سال‌ها زندان و انتظار دادگاه عاقبت آزاد شدند.

 

مقام‌های قضایی آمریکا تاکنون مدارک مستدلی برای بازداشت پنج کوبایی ارائه نداده‌اند./982/د102/ک

 

ارسال نظرات