۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۴۹۹۹۹
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

بصیرت اجتماعی مهم‌ترین آموزه سیاسی سیره حضرت زهرا برای مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، خوسف و در میان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که زندگی حضرت زهرا(س) به‌عنوان اسوه سبک زندگی اسلامی به‌خوبی به نسل جوان معرفی نشده و نیازمند پژوهش بیشتر است، گفت: بصیرت اجتماعی مهم‌ترین آموزه سیاسی سیره حضرت زهرا(س) برای مسلمانان است.
حضرت زهرا (س)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که متأسفانه سیره زندگانی حضرت زهرا(س) به‌عنوان اسوه سبک زندگی اسلامی به‌خوبی و آن‌چنان‌که شایسته است به نسل جوان و مسلمانان معرفی نشده است، گفت: با توجه به این‌که ایشان سرور زنان عالم بوده و خلقت نظام هستی بر محور محبت به ایشان است؛ بنابراین عمل به سیره ایشان ما را به مقصد کمال الهی می‌رساند.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) مفسر قرآن بودند و از هر فرصتی برای آموزش به زنان استفاده کرده و همچنین در انفاق پیشگام بودند که اگر همین سیره حضرت زهرا(س) در زمینهٔ انفاق به‌خوبی به نسل جوان معرفی شود نه‌تنها بسترهای ازدواج بلکه بستر حل مشکلات زیاد اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) به بهترین شکل در تربیت فرزندان خود اقدام کرده و همیشه کار در خانه را نسبت به کار خارج از خانه دوست داشته و ترجیح می‌دادند، افزود: متأسفانه زنان امروز برخلاف سیره حضرت زهرا(س) کار خانه را نشانه عقب‌ماندگی زن و بی‌ارزش دانسته و با سپردن کودکان به مهد و رفتن به دنبال آرزوهای خود، کار خارج از خانه را ترجیح می‌دهند.

  

حجت‌الاسلام عبادی بابیان این‌که باید دست از کلی‌گویی در عرصه سبک زندگی اسلامی برداشته و جزئیات سبک زندگی و سیره اهل‌بیت(ع) را برای مردم معرفی کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که دست از کلی‌گویی برنداریم در تغییر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی نتیجه خوبی مشاهده نخواهیم کرد.

 

حجت‌الاسلام عبادی اظهار کرد: بزرگان دین زندگانی حضرت زهرا(س) را به سه بخش دوران کودکی در نقش دختر، دوران پس از ازدواج در نقش همسری و دوران پس از تولد فرزندانشان در نقش مادری تقسیم‌بندی کرده‌اند که همگی در خط سیر عبودیت بوده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که اگر یک زن تمام زندگی خود را وقف رضایت خداوند کرده و تمام زندگی خود را صرف تربیت فرزندان صالح کند، گفت: چنین زنی بزرگ‌ترین خدمت را به بشریت و جامعه انسانی کرده و چنین مادری در قیامت مقام بسیار برجسته‌ای را در نزد خداوند خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام عبادی یادآور شد: بصیرت اجتماعی و ولایت مداری مهم‌ترین درس زندگی و سیره سیاسی حضرت زهرا(س) برای مسلمانان است و مسلمانان تا زمانی که به این بصیرت عمل کرده و پایبند باشند خواهند توانست از حاکمان ظلم و جور و سلطه طاغوت‌ها در امان بوده و به ولایت الهی که ریسمانی استوار است چنگ بزنند./968/ت302/ب5

ارسال نظرات