۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۵۰۰۱۲

روحانی وهابی سعودی ممنوعیت برگزاری شعائر مذهبی شیعیان را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ سخنان استاد دانشگاه اسلامی ام القری عربستان مبنی بر لزوم جلوگیری از برپایی شعائر مذهبی شیعیان با واکنش‎های شدید مواجه شد.
محمد البراک استاد دانشگاه ام القري عربستان و عضو انجمن علماي اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد البراک استاد دانشگاه اسلامی ام القری عربستان و عضو انجمن علمای مسلمان در صفحه شخصی خود در توییتر به شیعیان حمله ور شد و خواستار جلوگیری از برگزاری شعائر مذهبی آنان شد.

 

وی نوشت: رافضه (شیعیان) در کشور ما اقلیت هستند و ما با آنا در اصول و فروع دین اختلاف داریم. شعائر دینی آنان دربردارنده توهین به اسلام و مقدسات آن است و باید از برپایی شعائرشان جلوگیری کرد.

 

این روحانی وهابی افزود: اگر منع رافضه از برپایی شعائر دینی مبتنی بر توهین به صحابه، یاری طلبی از اموات، انتقام گرفتن از اهل تسنن و وابستگی به ایران به معنای خشونت طلبی باشد، بنده اولین خشونت طلب به شمار می آیم.

 

این مطلب با واکنش شدید کاربران پایگاه اینترنتی مواجه شده و این سخنان را عامل ایجاد تنش میان شهروندان و بروز درگیری در کشور دانستند.

 

آنان بر لزوم تصویب قانون ممنوعیت توهین به مذاهب در عربستان تأکید کردند. محمد عزیز العرفج از نویسندگان سعودی در این باره گفت: احتمال بروز فتنه ای بزرگ در عربستان به دلیل عدم وجود قانون ممنوعیت خشونت طلبی و توهین به سایر مذاهب وجود دارد.

 

برخی روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی نیز نسبت به خطرهای پیش روی همزیستی مسالمت آمیز هشدار داده و تأکید کردند که فتنه ای نرم در حال به قوع پیوستن است./980/ب902/د

ارسال نظرات