۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۰۰۲۲

ادامه کار سفارت انگلیس در خارج از یمن

خبرگزاری رسا ـ سفیر جدید انگلیس دریمن، ادامه فعالیت سفارتخانه این کشور درعدن را تکذیب کرد.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ادموند فیتون براون سفیرجدید انگلیس دریمن در توییتر نوشت: اخبارمربوط به آغازبه کارسفارت این کشور درشهرعدن یمن صحت ندارد.

 

وی افزود: تا زمانی که وضعیت امنیتی یمن بهبود یابد، سفارت انگلیس فعالیت های خود را ازخارج از یمن ادامه می دهد.

 

ادموند فیتون براون سفیرجدید انگلیس دریمن، هفته گذشته به عنوان جایگزین خانم جن ماریوت دریمن انتخاب شد ولی هنوز فعالیت خود را دراین کشورآغاز نکرده است.

 

سفارتخانه انگلیس در صنعا در 11 فوریه  پس از یک روز از تصمیم مشابه آمریکا به بهانه اوضاع امنیتی و سیاسی یمن، تعطیل شد.

 

یمن از زمان اعتراض های مردمی و انقلاب سال 2011 میلادی که در فوریه 2012 (بهمن 1390) به برکناری علی عبدالله صالح از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی باقی مانده است.

 

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن، ژانویه (دی ماه) درپی درگیری های چند روزه در صنعا پایتخت و تصرف کاخ ریاست جمهوری به دست جنبش مردمی انصارالله و محاصره مقر اقامت وی، استعفا کرد.

 

وی به تازگی با خروج از صنعا، وارد عدن شد و در بیانیه ای خود را رییس جمهوری قانونی یمن اعلام و اقدامات جنبش انصارالله از21سپتامبر(30شهریورماه) را باطل و غیرقانونی توصیف کرد.

 

منصور هادی سپس در نامه ای به پارلمان یمن که اکنون منحل شده است اعلام کرد که استعفای خود را پس گرفته است. یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت علی عبدالله صالح دستخوش ناآرامی است./1321/د102/ک

ارسال نظرات