۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۵۰۰۸۵

حمایت‌های میلیاردی کشورهای خلیج حاشیه فارس از مصر

خبرگزاری رسا ـ وزیر سرمایه گذاری مصر از کمک‌های میلیاردی کشورهای حاشیه خلیج فارس به مصر خبر داد. این کشورها در برابر این کمک‌ها از مصر ایستادگی در برابر داعش را خواستار شدند.
مصر و عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اشرف سالمان، وزیر سرمایه گذاری مصر در کنفرانس اقتصادی که در امارات متحده عربی برگزارشد، اعلام کرد که مصر 23 میلیارد دلار از کشورهای حاشیه خلیج فارس کمک مالی دریافت کرده است که این کمک‌ها در قالب وام‌های بانکی و محصولات نفتی بوده است.


این کمک‌ها پس از برکناری محمد مرسی، رییس جمهوری سابق مصر در سال 2013 به مصر ارزانی شده است.


اشرف سالمان، کشورهای حامی مصر را کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی معرفی کرد که این کمک‌ها را در طول 18 ماه نسبت به مصر داشته اند.


وی این کمک‌ها را به مثابه شریان حیاتی اقتصاد مصر دانست و گفت: دولت مصر نباید صرفا به این کمک‌ها اکتفا کند و اصلاحات لازم را در ساختار نظامی مصر ایجاد کند.


کارشناسان معتقدند که حمایت‌های مالی کشورهای خلیج فارس بدون توقع نبوده و این کشورها در برابر این کمک‌ها از مصر می‌خواهند که در برابر تروریست‌های داعش ایستادگی کند و با اقدامات این گروهک تروریستی در لیبی به شدت مقابله کند. کشورهای حاشیه خلیج فارس با این کار می‌خواهند از مصر برای ایجاد یک حاشیه امنیتی بهره گیرند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات