۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۵۰۱۲۴
مقتدا صدر مطرح کرد؛

قتل شهروندان از سوی برخی گروه‎‎ها در پوشش بسیج مردمی

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، عناصر بسیج مردمی را نیروهای پیرو مرجعیت و عاشق وطن توصیف کرد و اظهار داشت که برخی گروه‎ها در پوشش بسیج مردمی در حال قتل مردم هستند.
مقتدا صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق به سوال یکی از پیروان این جریان درباره سوء استفاده از سخنان وی پس از تعلیق گروه های نظامی سرایا السلام و الیوم الموعود پاسخ داد.

 

سوال مطرح شده بدین شرح است که برخی از جریان ها با تحریف سخنان شما که عملکرد برخی گروه های مسلح را وقیحانه توصیف کرده بودید درصدد ماهی گرفتن از آل گل آلود هستند، منظور شما از گروه های مسلح وقیح چیست؟

 

وی در پاسخ به این سوال تصریح کرد: درود خدا بر نیروهای بسیج مردمی قهرمان که همچنان به ترسیم زیباترین معانی فداکاری می پردازند. از خداوند متعال می خواهیم پیروزی های آنان را ادامه دهد.

 

صدر افزود: بسیج مردمی باید در چارچوب سازمان های رسمی دولت یعنی ارتش و پلیس فعالیت کند تا عناصر آن به صورت منظم فعالیت کرده و قدرت را به ارتش و پلیس عراق بازگرداند.

 

رهبر جریان صدر بر لزوم دور ساختن برخی گروه ها از بسیج مردمی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: برخی گروه های وقیح و گستاخ در شرایط بحرانی کنونی اقدام به مسائلی زشت کرده و برخی شهروندان را به قتل می رسانند تا بدینوسیله چهره اسلام، تشیع و بسیج مردمی را مخدوش ساخته و پیروزی نیروهای بسیج مردمی پیرو مرجعیت و عاشق وطن را تحت تاثیر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: این گروه ها همانند لکه سیاهی در پیشانی جهاد و ملی گرایی هستند و همگان به ویژه سرایا السلام باید برای دفاع از وطن و آزادی مناطق اشغال شده خصوصا استان های الانبار و موصل در آمادگی کاملی قرار داشته باشند.

 

صدر همچنین حضور شهروندان استان های صلاح الدین، موصل الانبار در بسیج مردمی و آموزش آنان جهت مشارکت در عملیات نظامی آزادسازی مناطقشان را خواستار شد.

 

گفتنی است مقتدا صدر پس از ترور قاسم الجنابی از شیوخ عشایر اهل سنت عراق فعالیت های نظامی گروه های سرایا السلام و الیوم الموعود را به حالت تعلیق درآورد.

 

گفته می شود که این تصمیم با هدف دور ساختن جریان صدر از اتهامات منتسب به بسیج مردمی صورت گرفته است./980ب902/د

ارسال نظرات