۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۵۰۲۲۴
در دیدار مسؤولان فرهنگی آستانه مطرح شد؛

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر توجه دولت به آستان های مقدس

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار مسؤولان فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: ترویج فرهنگ و گسترش ارتباطات بین المللی نیازمند بودجه هست که این بودجه‏ها باید از سوی دولت فراهم شود؛ اگر چه امکان این کار در این برهه زمانی نباشد، در هر حال باید تدابیری برای فراهم کردن این بودجه انجام شود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسؤولان فرهنگی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) به ارائه راه‏کارهایی برای پیشبرد بهتر اهداف فرهنگی آستانه مقدسه پرداخت و اظهار داشت: برای عملی شدن اهداف در هر کاری به رهبر نیاز است و در کنار این رهبر باید افرادی با قابلیت‏های ویژه باشند، تا تدابیر رهبر را عملی کنند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی صبر را لازمه موفقیت رهبران دانست و ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه حضرت معصومه(س)، دارای دو ویژگی مهم از جمله صبر و حضور افرادی که در مسیر فکری این شخصیت بزرگوار قرار دارند، است که باعث موفقیت‏های روز افزون فعالیت‏های آستانه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) می‏شوند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه به دیدار کنندگان توصیه کرد: مسائل درونی حرم مطهر به‏طور کامل در حال انجام و پیشرفت است؛ با این وجود باید در قسمت بیرونی و بین الملل نیز تلاش‏های بیشتری انجام شود و تجربیات آستان‏ها در سطح بین الملل مبادله شود؛ باید توجه شود که این تجربیات به صورت علمی شود.

 

وی با تاکید به اختصاص یافتن بودجه‏هایی از سوی دولت برای آستانه‏های کشور تصریح کرد: ترویج فرهنگ و گسترش ارتباطات بین المللی نیازمند بودجه نیز هست که این بودجه‏ها باید از سوی دولت فراهم شود؛ اگر چه امکان این کار در این برهه زمانی نباشد، در هر حال باید تدابیری برای فراهم کردن این بودجه انجام شود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ارتباط فرهنگی و رفت و آمد میان مسؤولان آستانه‏های ایران و دیگر کشورهای مسلمان، باعث کمرنگ شدن اختلافات میان مذاهب و ایجاد محبت می‏شود؛ ان شاء الله که آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با آینده روشنی در این زمینه رو به رو است./840/پ202/ج

ارسال نظرات