۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۵۰۳۵۷
یکی از علمای سنی عراق:

داعش گروهی سرکش و خارج از اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق، داعش را گروهی سرکش و خارج از اسلام خواند و پیروزی‎های صورت گرفته از سوی ارتش و بسیج مردمی را تبریک گفت.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در پیامی از تروریست های داعش به عنوان افرادی سرکش و خارج از اسلام یاد کرد و ریشه کن شدن آنان را خواستار شد.

 

وی تأکید کرد: مجمع علمای عراق پیروزی های بزرگ نیروهای مسلح، فرزندان عشایر و بسیج مردمی در استان صلاح الدین علیه گروه تروریستی و جنایتکار داعش را خالصانه به ملت عراق تبریک می گوید.

 

شیخ خالد الملا افزود: همگان در سرکش و خارج از اسلام بودن تروریست های داعش اتفاق نظر دارند و قتل و پاکسازی جامعه از لوث آنان واجب است.

 

رییس مجمع علمای اهل تسنن، ادامه پیروزی ها را منوط به حفظ وحدت، پایبندی به هویت دینی و احترام به همه ادیان و مذاهب موجود در عراق توصیف کرد.

 

گفتنی است عملیات آزادسازی استان «صلاح‌الدین» که با رمز «لبیک یا رسو‌ل‌الله» و با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس، داوطلب مردمی و افراد مسلح عشائر از 3 روز پیش با دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق آغاز شد، امروز برای چهارمین روز ادامه یافت.

 

با پیشروی ارتش و نیروهای بسیج مردمی، عناصر داعش در تکریت فریاد کمک‌خواهی بلند کرده‌اند. ناصر الخلافه یکی از عناصر تکفیری داعش در بیانیه‌ای با نوشتن عبارت «اغیثونا یا مسلمین» (ای مسلمانان به فریادمان برسید) به شکست این گروه تکفیری تروریستی در شهر تکریت در استان صلاح الدین اعتراف کرده است.

 

حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف نیز به صورت مستمر با فرماندهان نظامی شرکت کننده در این عملیات تماس گرفته و آخرین تحولات را جویا می شود./980/ب903/د

ارسال نظرات