۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۰۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی در دشمنی با انقلاب اتفاق نظر دارند/ ادعای نتانیاهو تنها یک بلوف بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی فقدان قدرت تحلیل جریانات سیاسی بین المللی را یکی از دلایل توهم برخی از افراد نسبت به واقعی بودن اختلاف میان رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و گفت: برخی نیز به دلیل ضعف بینش دینی و اصولی نسبت به مسائل اسلام خیال می‌کنند که درگیری میان دشمنان واقعی است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درگیری میان کنگره آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اوباما و کاخ سفید درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران اسلامی را یک دعوای زرگری دانست.

 

وی گفت: بدون شک تمام این‌ها دشمن جمهوری اسلامی ایران بوده و نمی‌خواهند اجازه دهند که نظام رشد و شکوفایی داشته و الگو برای دیگر کشورها باشد؛ دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با اصل اسلام و ایران اسلامی مخالف است و حاضر نیست کوچک‌ترین پیشرفتی برای ما حاصل شود، یعنی در این موضوع همه آنها اتفاق آرا داشته و هیچ اختلافی ندارند.

 

اهداف پشت پرده اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهداف پشت پرده و برخی مسائل جانبی را از دلایل دعواهای زرگری میان مسؤولان آمریکا با هم و با رژیم صهیونیستی عنوان کرد و بیان داشت: گاهی در آمریکا دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای در صحنه نگه‌داشتن مردم با هم تبانی کرده و تقسیم کار می‌کنند، حتی لازم باشد با هم یک درگیری ظاهری نیز به راه می‌اندازند.

 

وی ادامه داد: گاهی نیز این احزاب برای به قدرت رساندن نماینده خود به عنوان رییس جمهور با هم دچار گرفتاری و درگیری می‌شوند؛ اکنون نیز درگیری ظاهری آنها ممکن است به سبب نگه‌داشتن مردم در صحنه و یا رسیدن نمایندگان احزاب به قدرت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به انتخابات آینده ریأست جمهوری در آمریکا تأکید کرد: در آینده شاهد انتخابات در این کشور خواهیم بود، از یک سو اوباما و حزب او تلاش می‌کند به گونه‌ای عمل کند که ضمن جلب رضایت مردم بتواند در برابر برخی از خواسته‌های کنگره ایستادگی کند تا نماینده آنها به قدرت نرسد.

 

دشمنان همه از یک قماش هستند

وی تصریح کرد: از یک سو رییس جمهور آمریکا می‌خواهد در صورت شکست خوردن در مذاکرات این موضوع را بر گردن کنگره بیندازد، چرا که به ضعف مدیریت صحنه متهم خواهد شد، ولی در عین حال نیز مدافع رژیم صهیونیستی است، پس این اختلافات ظاهری همه در راستای رسیدن به اهدافشان است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حقیقت کفر را امت واحده در برابر اسلام برشمرد و اظهار داشت: این‌ها همه از یک قماش بوده و مخالف انقلاب، نظام و اسلام هستند، تمام تلاششان نیز اعمال تحریم‌های مختلف و برچیدن برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه برنامه‌های علمی است و هیچ تفاوتی در این‌باره میان اوباما، کنگره، کاخ سفید و رژیم صهیونیستی نیست.

 

چرایی واقعی نشان دادن اختلاف میان آمریکا و اسرائیل غاصب از سوی برخی از افراد

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی فقدان قدرت تحلیل جریانات سیاسی بین المللی را یکی از دلایل توهم برخی از افراد نسبت به واقعی بودن اختلاف میان رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و گفت: برخی نیز به دلیل ضعف بینش دینی و اصولی نسبت به مسائل اسلام خیال می‌کنند که درگیری میان دشمنان واقعی است.

 

وی ادامه داد: قرآن درباره دشمنان اسلام معیارهای بسیاری شفافی را بیان کرده است که اگر افراد به این واقعیت‌ها توجه داشته باشند به قضایا پشت پرده پی می‌برند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم واقعی جلوه دادن اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را به سود برخی از افراد برشمرد و تأکید کرد: برخی خیال می‌کنند با واقعی جلوه دادن این موضوع می‌توانند یک برگ برنده‌ای داشته باشند، یعنی با این کار می‌خواهند بگویند که ما تلاش کردیم فلان کار صورت گیرد، ولی مخالفت شد.

 

وی افزود: این افراد می‌خواهند با طرح این موضوع بگویند که مذاکرات کار بسیار مطلوبی است، چرا که ما شاهد مخالفت عده‌ای(دشمنان) هستیم، زیرا اگر مطلوب نبود که آنها با ما مخالفت نمی‌کردند، پس باید ادامه بدهیم و پیش ببریم و اگر هم به نتیجه‌ای نرسیدند بگویند که مخالفت شد و ما به نتیجه نرسیدیم.

 

منویات رهبر معظم انقلاب شاخص عبور از فتنه‌ها است

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی عمل به منویات رهبر معظم انقلاب را بهترین راه برای سردرگم نشدن در توطئه‌های دشمنان بیان کرد و یادآور شد: براساس آموزه‌های دینی و قانون اساسی ما اگر فردی واقعا دلسوز نظام، اسلام و مردم باشد، باید شاخص را منویات رهبری قرار دهد.

 

وی تأکید کرد: حتی لازم نیست که ایشان در برخی زمینه‌ها دستور بدهند و اعلام عمومی کنند، بلکه افرادی که دغدغه دین و نظام را دارند، باید ببیند که رهبر انقلاب چه خطی را نشان می‌دهند، هر چند به صورت دستور و امر نباشد؛ امروز فکر نکنم فردی به صورت شفاف نظرات مقام معظم رهبری را نداند.

 

دشمنان مخالف اصل اسلام و انقلاب هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که رهبر انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی تأکید می‌کنند، بیان داشت: این‌ها با دین و نگاه ما مخالف هستند، بحث هسته‌ای بهانه است، از این‌رو هر کاری نیز برایشان انجام دهیم از ما راضی نمی‌شوند.

 

وی افزود: این‌ها می‌خواهند اصل نظام نباشد، اگر فرد مقداری نگاه عمیق نسبت به آموزه‌های دینی‌ و اسلامی داشته باشد، تجربه‌های تاریخی را نیز در نظر بگیرد متوجه می‌شود که دشمنان هیچ‌گاه چیزی را به نفع ما مدنظر قرار نمی‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی سخن امام راحل مبنی بر این‌که «اگر دیدید دشمن از شما تعریف کرد بدانید که کارتان اشکال دارد» را یک شاخص عقلانی و دینی برشمرد و تصریح کرد: درگیری‌ها ظاهری دشمنان نقشه فریب است تا ما را از مسیر اصلی غافل کنند.

 

سخنان نتانیاهو تنها یک بلوف بود

وی یادآور شد: اکنون حدود یک سال است که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای مذاکرات صورت گرفته است که اگر صرف اقتصاد مقاومتی و توان داخلی می‌شد می‌توانستیم به پیشرفت‌های خوبی برسیم؛ همچنین دشمنان خود به دنبال توافق هستند، ولی به گونه‌ای وانمود می‌کنند که به دنبال آن نیستند تا بتوانند از ما امتیاز بگیرند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ایستادگی در برابر جمهوری اسلامی ایران را تنها یک بلوف دانست و اذعان داشت: این رژیم حتی در برابر حزب‌الله و حماس نیز نمی‌توانست ایستادگی کند و از آنها شکست مفتضحانه‌ای خورد، چه برسد که بخواهد با کشور مقتدری همانند جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

 

وی ادامه داد: حتی در مخیله این رژیم نمی‌گنجد که بخواهد به جمهوری اسلامی ایران حمله کند؛ ولی حتی بر فرض این‌که اگر روزی نیز حمله احتمالی داشته باشد، باید بداند که تنها به زمان زوال خود تسریع بخشیده است، پاسخ ایران اسلامی به چنین حمله‌های نیز دندان شکن خواهد بود./993/ت301/ش

ارسال نظرات