۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۵۰۴۲۷
استاد حوزه علمیه قم:

کم رنگ شدن حجاب با افزایش فساد در جامعه رابطه دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که سوره نور یکی از سوره‌هایی است که به دنبال دفع مفاسد اجتماعی است، گفت: هرگاه حجاب در جامعه کم‌رنگ شود و ازدواج سالم به تأخیر افتاد فساد و فحشا در جامعه افزایش می‌یابد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به تفسیر سوره نور پرداخت و گفت: علت نام‌گذاری این سوره به دلیل آیه 35 آن است که بیان می‌کند خداوند نور آسمان‌ها و زمین است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در یکی از تفسیرها منظور از نور حضرت زهرا(س) عنوان‌شده که با نور خود زمینه هدایت همگانی بشریت را فراهم می‌کند، تصریح کرد: سوره نور تنها سوره‌ای است که در قرآن کریم با کلمه سوره شروع‌شده و سوره در زبان عربی به معنای دژ مستحکم و غیرقابل نفوذ است و خداوند در این سوره به دشمنان گفته که هرگز نمی‌توانند در این سوره نفوذ کرده و ساختار آن ا تغییر دهند.

 

خانم رانی زنجانی بابیان این‌که این سوره به دنبال دفع مفاسد اجتماعی است، گفت: این سوره در مورد زنا و فساد و فحشا سخن گفته و می‌فرماید هرگاه حجاب در جامعه کم‌رنگ شود و ازدواج سالم به تأخیر افتاد فساد و فحشا در جامعه افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان این‌که این سوره برای مفاسد اجتماعی راهکار بیان می‌کند، ادامه داد: این سوره می‌فرماید اگر کسی به فحشا مرتکب شد دو شاهد راست‌گو آورده و پس ‌از آن به ‌حکم شرع برخورد کرده و حد را جاری کنید و اگر دو نفر به ‌دروغ شهادت به فحشا یک نفر دهند باید حکم حد بر خود آن‌ها نیز جاری شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در اثر فساد و فحشا سقط‌ جنین، فرزندان سرراهی، بی مسؤولیتی مردان و به‌صورت کلی تربیت نسلی صالح مختل می‌شود و افراد به انواع بیماری‌های روحی و جسمی مبتلا می‌شوند، افزود: متأسفانه آمارهایی که از فحشا در میان دختران دبیرستانی ارائه می‌شود تکان ‌دهنده است و باید قبل از این‌که دیر شود و این موضوع در جامعه فراگیر شود کار مهمی صورت گیرد.

 

رانی زنجانی یادآور شد: دو نمونه از راهکارهایی که در این سوره برای مبارزه با فحشا عنوان ‌شده است ازدواج به هنگام و رعایت حجاب است و مابقی راهکارها به‌ مرور زمان بر اساس منابع از این سوره ارائه خواهد شد./837/پ203/ی

ارسال نظرات