۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۵۰۴۳۷
محقق و پژوهشگر برگزیده المصطفی:

اسلام جزئی‌ترین ابعاد زندگی انسان را در آموزه‌های خود دارد

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر برگزیده بین‌المللی جامعه المصطفی بابیان این‌که دین مقدس اسلامی آکنده از آموزه‌های اخلاقی در زمینه‌های مختلف و حتی جزئی‌ترین جنبه‌های زندگی است، اظهار کرد: در این زمینه متون مقدس آیین کنفوسیوس نیز آموزه‌های جالب ‌توجهی را به جامعه خود عرضه می‌کند که باید این اصول را نیز بازشناسی کرد.
همايش اخلاق در اسلام و کنفونسيوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا حسن‌زاده طباطبایی، محقق و پژوهشگر برگزیده بین‌المللی جامعه المصطفی، در همایش اخلاق اسلامی و آئین کنفوسیوس که روز گذشته در سالن همایش های مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان این‌که آیین کنفوسیوس آموزه‌های جالب‌توجهی را به جامعه خود عرضه می‌کند، گفت: متون مقدس اسلامی آکنده از آموزه‌های اخلاقی در زمینه‌های مختلف و حتی جزئی‌ترین جنبه‌های زندگی است.

 

وی افزود: در این زمینه متون مقدس آیین کنفوسیوس نیز آموزه‌های جالب‌توجهی را به جامعه خود عرضه می‌کند که باید این اصول را نیز بازشناسی کرد.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده طباطبایی با بیان این‌که یکی از موضوعات اخلاقی مورد تأکید در هر دو آیین اسلام و کنفوسیوسی، اخلاق اجتماعی و به‌ویژه اخلاق در خانواده است، عنوان کرد: قانون «لی» و ابعاد پنج‌گانه آن ازجمله مهم‌ترین ابعاد آیین کنفوسیوسی است.

 

وی ادامه داد: نکته جالب‌توجه در این قوانین، نزدیکی مفاهیم اخلاقی فردی و اجتماعی این دو آیین است که باید توسط پژوهشگران مورد بازشناسی واقع شود.

 

این محقق حوزوی با اشاره به این‌که آشنایی وظایف اعضای خانواده در قبال یکدیگر یک امر بسیار حیاتی و مهم است، اظهار کرد: وظایف پدر نسبت به خانواده و وظایف و جایگاه مادر و زن در خانواده و همچنین وظایف فرزندان نسبت به والدین از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند در پژوهش مشترک این دو آیین مورد بررسی قرار گیرد./921/د101/ی

ارسال نظرات