۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۴۴۶
با حضور قاریان قرآن آذربایجان غربی؛

محافل انس با قرآن در کشورهای شیعه نشین برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: درصدد هستیم سال آینده در چهار کشور شیعه نشین محافل انس با قرآن با حضور قاریان همان کشور و استان آذربایجان غربی برگزار شود.
محفل انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی شب گذشته در دومین جلسه تبلیغ و ترویج قرآن کریم با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: سیره حضرت زهرا(س) برای تمامی مردم به ویژه دختران و بانوان مسلمان اسوه و الگو باشد.

 

وی گفت: سال 94 آخرین سال برنامه توسعه پنجم است و برای نمود برنامه های قرآنی، باید در برنامه توسعه ششم برنامه های قرآنی را از نظر نرم افزاری و سخت افزازی ارتقا دهیم.

 

حجت الاسلام کریمی افزود: قاریان ممتازی از ارومیه وجود دارد که این نشانگر این است که ما می توانیم ارومیه را به عنوان قطب قرآنی مطرح کنیم.

 

وی تصریح کرد: سال آینده در هر ماه، یک محفل انس با قرآن برگزار می شود.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی 16 مسجد، اظهار داشت: محافل انس با قرآن در 16 مسجد و در محلات مختلف با حضور قاریان برجسته کشور و استان  برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری محافل قرآنی با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه انجام می گیرد.

 

حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری محافل قرآنی را ایجاد فضای قرآنی برای آحاد مردم به ویژه جوانان خواند و گفت: باید در راستای تبلیغ و ترویج قرآن کریم فرزندانی قاری و حافظ قرآن تربیت کنیم.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی شده است که در سال 94 در چهار کشور شیعه نشین محافل انس با قرآن با حضور قاریان همان کشور و استان آذربایجان غربی برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: در حاشیه محافل انس با قرآن، نمایشگاه هنرهای تجسمی، تئاتر کودک، نرم افزار های قرآنی و کارهایی که در حوزه قرآن باشد، برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری هفته قرآنی در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: نشست های قرآنی، نمایشگاه های قرآنی مختلف و تجلیل از نخبه های قرآنی و ... از جمله برنامه هایی است که در هفته قرآنی انجام می شود.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به توزیع چهار هزار جلد قرآن کریم در طول سال جاری، تصریح کرد: در سال آتی نیز دو هزار جلد قرآن خریداری و در مناطق محروم و مساجد توزیع می شود. 

  

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به حمایت از چاپ کتب قرآنی، اظهار داشت: اگر در آذربایجان غربی ناشران و مؤلفان کتاب هایی در مباحث قرآن و مفاهیم قرآنی به چاپ برسانند دوبرابر کتاب های به فروش رسیده، از آنان کتاب خریداری می کنیم./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات