۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۵۰۵۱۲

برگزاری سومین دوره آزمون طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری سومین دوره آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم به‌صورت همزمان با سراسر کشور در امامزادگان باقریه بیرجند خبر داد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طرح تربیت حافظان در راستای تربیت بیش از یک‌میلیون حافظ در سطح کشور انجام‌شده است، گفت: برای اجرای این طرح از اساتید خبره حفظ قرآن از داخل و خارج استان استفاده ‌شده است.

 

وی با بیان این‌که سومین دوره از آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور بیش از 500 نفر برگزار می‌شود، ادامه داد: این آزمون جمعه 15 اسفندماه ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از برگزاری‌ این آزمون در شهرستان درمیان با حضور 60 نفر خبر داد، تصریح کرد: این آزمون در دو بخش حفظ موضوعی و حفظ تربیتی برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی این آزمون را بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور عنوان کرد، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی امر مهمی است که باید در این راستا اهتمام ارزنده‌ای وجود داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در رشته حفظ ترتیبی آزمون شامل حفظ جز 30، حفظ جز 30، 1 و حفظ جز 30،1،2 و حفظ 5 جز،10 جز، 15 جز،20 جز و حفظ کل است و همچنین، رشته حفظ موضوعی شامل حفظ 15 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع کتاب مسافران آسمانی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت بیش از 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم در کشور در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی بابیان این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت یک‌میلیون نفر حافظ قرآن را برعهده‌ گرفته است، افزود: برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم بر اساس این مهم صورت گرفته و این طرح در هر استان با توجه به سهمیه واگذارشده به آن اجرا می شود.

 

حجت‌الاسلام گرایلی اظهار کرد: افراد ثبت‌نام ‌شده در رده‌ها، بعد از گذراندن دوره‌ها باید در دو مرحله آزمون که یکی به‌صورت شفاهی است و دیگری نیز به‌صورت کتبی برگزار می‌گردد شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: استفاده از تفسیر که درک آیات قرآن را سهل می‌کند و آیات را بازندگی روزمره عجین می‌کند و گره می‌زند، در تداوم بخشیدن ارتباط قرآن آموز مؤثر است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی بر تشویق قرآن آموزان به ویژه جوانان تأکید زیاد کرد، یادآور شد: مطرح کردن و شناساندن افراد نخبه و برتر برای جوانان بسیار تأثیر دارد و هم برای خود قرآن آموز و هم دیگران سبب تشویق می‌شود.

 

وی بابیان اینکه عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد، افزود: قرآن گوهر گران‌بهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: افرادی که در آزمون شفاهی و کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم موفق به کسب 70 نمره شوند از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه به آن‌ها گواهینامه رسمی اعطا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام گرایلی یادآور شد: به برگزیدگان این آزمون جوایز نفیسی مانند کمک‌هزینه حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود./968/ت302/ب4

ارسال نظرات