۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۵۸۲
حجت الاسلام مصباحی‌مقدم:

شورای تحول علوم انسانی به دنبال اسلامی‌شدن اقتصاد کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کارگروه اقتصادی شورای تحول علوم انسانی کشور زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بنا دارد علوم انسانی را متناسب با شرایط کشور متحول کند.
مصباحي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز در افتتاحیه انجمن اقتصاددانان شمال غرب کشور در تبریز اظهار داشت: به روز رسانی دانش اقتصادی، توجه به متدولوژی، بنیان‌ها و مبانی فلسفه اقتصاد و در نهایت بومی‌سازی اقتصاد سه رویکرد اصلی تحول علوم انسانی کشور است.

 


نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بسیاری از دروسی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود حول محور نظریاتی قدیمی می‌چرخند و لازم است این دروس را به پیشرفته‌ترین نظریات روز مجهز کنیم تا دانشجویان با اقتصاد روز دنیا، اقتصاد بهداشت، اقتصاد محیط زیست، اقتصاد انرژی، اقتصاد مربوط به تجارت الکترونیک و ... آشنا شوند.

 


رییس کارگروه اقتصادی شورای تحول علوم انسانی کشور با بیان این‌که علم اقتصاد در کشورهای جهان سوم بدون ارائه فلسفه اقتصاد آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: این وضعیت دانشجویان را تنها با شاخه‌های علم آشنا کرده و به ریشه‌ها و عمق علم رهنمون نمی‌سازند که در نتیجه دانشجویان توان نظریه‌پردازی، تفکر، تحلیل و به چالش کشیدن موضوعات را نداشته باشند.

 


حجت الاسلام مصباحی‌مقدم ادامه داد: نیازمند دانشجویانی هستیم که با فلسفه اقتصاد غرب، فلسفه اقتصاد اسلامی و همچنین فلسفه مضاف اقتصاد اسلامی آشنا کنیم تا بتوانند اندیشه‌های اقتصادی انتقال یافته را نقد کرده و حرف تازه‌ای بزنند، رویکرد اقتصادی‌سازی در رشته‌های اقتصاد مبنای این تحول خواهد بود.

 


نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما در یک کشور بزرگ با یک تاریخ کهن زندگی می‌کنیم که سابقه 7 هزار ساله تمدن، فرهنگ، رفتار اجتماعی و اخلاق را دارا است که این مسائل را باید در رشته اقتصاد ببینیم و در عین حال اوضاع و احوال کنونی کشور، ظرفیت‌های مالی، طبیعی و معدنی کشور را هم در نظر داشته باشیم.

 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از انجمن اقتصاددانان کشور درخواست کرد: کارگروه اقتصادی شورای تحول علوم انسانی کشور را در جهت نیل به اهداف مقدس خود و همچنین در پیاده‌سازی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت مبتنی بر اقتصاد مقاومتی که دستورالعمل آن را مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند، یاری رسانند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انجمن اقتصاددانان ایران باید حلقه وصل میان بخش علمی و تخصصی رشته اقتصاد کشور و بخش میدانی، عمل اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی باشد، اظهار داشت: برگزاری جلسه انجمن اقتصاددانان در اتاق بازرگانی تبریز نشان دهنده شکل‌گیری این ارتباط است.

 


عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که در تبریز فعالان بنگاه‌های اقتصادی توانسته‌اند فضای مطلوبی را از نظر مهندسی و معماری آماده کنند، گفت: کارگروه اقتصادی شورای تحول علوم انسانی کشور زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بنا دارد علوم انسانی را متناسب با شرایط کشور متحول کند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات