۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۵۰۶۵۲
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز برگزار شد.
نفرات برتر مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح جمعه آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، همزمان با سراسر کشور در امامزاده ها و اماکن مقدس استان خراسان شمالی نیز برگزار شد.

 

در این آزمون افزون بر سه هزار و 700 قرآن آموز در رشته های ترتیل و حفظ موضوعی 120، 150 و 300 موضوع با یکدیگر رقابت کردند.

 

آزمون شفاهی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی در دو بخش برادران و خواهران در 11 رشته از حفظ جزء 30 تا حفظ کل از ابتدای اسفند در شهرستان های این استان آغاز و تا چهاردهم این ماه ادامه داشت.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح جمعه در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که امروز آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف با مشارکت روحانیان و مربیان قرآنی مجری طرح در محل امامزاده ها و اماکن محل برگزاری طرح در استان برگزار شد، افزود: این آزمون در بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

وی افزود: آزمون مزبور در شیروان در محل سالن الغدیر، اسفراین در سالن نسیم، شهرستان گرمه در محل امام زاده فخرالدین ایور، جاجرم در محل حسینیه انقلاب، فاروج در محل مهدیه و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل مسجد پنج تن آل عبا برگزار شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که سه هزار و 700 قرآن آموز در این آزمون شرکت داشتند، اضافه کرد: این قرآن آموزان در مرحله شفاهی و کتبی در مجموع در رشته های حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30، یک و دو، حفظ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل، حفظ 150 موضوع، حفظ 300 موضوع و حفظ مسافران آسمان با 120 موضوع رقابت کردند.

 

به گفته وی در پایان این آزمون به کسانی که موفق به کسب نمره بالاتر از 70 از 100 نمره شوند گواهی قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعطا می شود و همچنین به پنج نفر از این افراد در استان بر اساس قرعه کشی جوایزی از جمله کمک هزینه سفر حج عمره، عتبات عالیات و مشهد و قم اهدا خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: تاکنون در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف در این استان در طی دو مرحله نخست سه هزار و 504 قرآن آموز در دوره های طرح شرکت کرده اند و امسال نیز در مرحله سوم این طرح سه هزار و 637 نفر در شهرستان های مختلف استان در کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم حضور داشتند که آزمون شفاهی و کتبی آنها از ابتدای اسفندماه تا امروز برگزار شد.

 

گفتنی است، طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از سه سال پیش در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی آغاز شد و بر اساس برنامه می بایست سازمان اوقاف کشور در این طرح با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف 10 میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف در گام نخست برنامه ای چهار ساله تدوین کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود. در این طرح، سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن بود که تاکنون در طی سه مرحله این طرح بیش از هفت هزار قرآن آموز در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خراسان شمالی شرکت کرده اند./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات