۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۵۰۶۹۰
نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار شدند؛

لزوم استفاده از زنان برای جاسوسی در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کردند سازمان‌های اطلاعات این کشور باید زنان و مادران میان‌ سال را به عنوان جاسوس استخدام کند.
انگليس

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس در گزارشی گفت این زنان "مخزن بکر استخدامی" برای سازمان‌های جاسوسی ام‌آی5، ام‌آی6 و ستاد ارتباطات دولت انگلیس هستند.

در این گزارش آمده است بیش از نیمی از کارکنان بخش خدمات اجتماعی انگلیس زنان هستند که 37 درصد آنان در سازمان‌های اطلاعاتی این کشور مشغول هستند.

بر اساس این گزارش، تنها 19 درصد این زنان می‌توانند به مقام‌های عالی در سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا دست یابند.

در این گزارش از سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا خواسته شده است از وب‌سایت‌هایی همچون "مامزن" برای استخدام تعداد بیشتری از زنان به عنوان جاسوس استفاده کنند.

در گزارش پارلمان انگلیس، روسای سازمان‌های جاسوسی انگلیس باید زنان و مادران میان سال استفاده کنند تا دامنه مهارت‌ها خود برای یافتن تروریست‌ها و مجرمان گسترش دهند. با این حال، بسیاری معتقدند این طرح تلاش دیگر دولت بریتانیا برای نظارت و کنترل بیشتر بر شهروندان این کشور است.

پیش از این نیز سازمان اطلاعاتی فرانسه شمار جاسوسان زن خود را افزایش داد. در حال حاضر 26 درصد جاسوسان فرانسوی زن هستند./982/د101/ک 

ارسال نظرات