۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۶۹۱
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

غربی ها در توافق و عدم توافق با ایران دچار سردرگمی شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: با بیان این که غربی‌ها در بین توافق و عدم توافق با ایران دچار سردرگمی شده‌اند، ابراز کرد: آنان می‌دانند که اگر سازش نکنند رشد هسته‌ای خود را ادامه می‌دهیم و همچنین می‌دانند که اگر سازش هم بکنیم با برداشته شدن تحریم‌ها رشد علمی ایران بیشتر می‌شود.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‎الله سیدیوسف طباطبایینژاد امام جمعه اصفهان در خطبههای این هفته نماز جمعه که در میدان امام(ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 5+1 و روند کند این گفت‌وگوها گفت: غربی‌های می‌دانند اگر با ایران سازش نکنند و ایران را در شرایط تحریم قرار دهند، سرعت کار ایران بیشتر می‌شود.

 

وی افزود: تحریم سبب بالندی و رشد کشور ایران شده است، آن‌ها می‌دانند اگر توافق صورت نگیرد و تأسیسات هسته‌ای ایران رشد بیشتری می‌یابد و اگر پیش از این جاهایی را پذیرفتیم به این دلیل بود که منتظریم تا توافق صورت نگیرد و کار خود را به سرعت ادامه دهیم.

 

امام جمعه اصفهان با بیان این که غربی‌ها در بین توافق و عدم توافق با ایران دچار سردرگمی شده‌اند، ابراز کرد: آنان می‌دانند که اگر سازش نکنند رشد هسته‌ای خود را ادامه می‌دهیم و همچنین می‌دانند که اگر سازش هم بکنیم با برداشته شدن تحریم‌ها رشد علمی ایران بیشتر می‌شود و در هر صورت پیشرفت هسته‌ای متوقف نخواهد ماند.

 

وی سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا را نشانه بیچارگی و استیصال وی دانست و ادامه داد: نتانیاهو بدون اجازه رییس جمهور آمریکا در پارلمان سخن گفته که در اعتراض به سخنان او عده‌ای از نمایندگان جلسه را ترک کردند که چرا علیه ایران سخن می‌گوید.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: خود اوباما نیز به سخنان نتانیاهو بی‌اعتنایی کرد و آن را سخنانی تکراری درباره ایران برشمرد، البته اوباما و آمریکا از حمایت از اسرائیل نمی‌توانند دست بردارند زیرا حیات آمریکا به اسرائیل وابسته است، پولدارهای یهود آمریکا را اداره می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل دست در دست هم دارند و هرگز یکدیگر را رها نمی‌کنند، اکنون غرب در چالش افتاده است و نمی‌داند با موضوع هسته‌ای ایران چه بکند،  امیدواریم توافق خوبی صورت بگیرد، گرچه که اتفاق افتادن این امر بسیار بعید است.

 

دروغ‌گویی آمریکا در انقلاب مردمی یمن آشکار است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تضعیف داعش در عراق اظهار کرد: ائتلاف ضدداعش که ادعای مبارزه با این گروه را کردند، اکنون غذا و تجهیزات برای این گروه می‌فرستد، آمریکا اظهار بی‌اطلاعی می‌کند از کسانی که برای داعش تجهیزات می‌فرستند اما این سخن دروغی آشکار است.

 

وی بیان کرد: هدف استکبار و آمریکا ضربه زدن به اسلام است، آن‌ها با ظلم، دورویی، دروغ و دو رنگی به دنبال تضعیف مسلمانان هستند و اگر در جایی صحبت از آزادی و دموکراسی هم می‌کنند، همه‌اش دروغ است، که این قضیه در یمن مشهود است.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تبین برخی از وقایع انقلاب یمن خاطرنشان کرد: در یمن انصارالله که یک جنبش مردمی بود، انقلاب کردند و حکومت را به دست گرفتند، آمریکا و غرب برایشان سخت بود، در حالی که این خود یک نوع دموکراسی بود، به همین دلیل سفارتخانه‌ها را در عدن بردند و آن جا بر ضد انقلاب یمن فعالیت کردند.

 

وی گفت: دشمنی آمریکا و اسرائیل و غرب با اسلام مشخص است و نباید تعجب کرد که چرا آمریکا سفارتخانه خود را به عدن برده است، بلکه تعجب در این جاست که کشورهای عربی از این اقدام حمایت کردند و آنان نیز همین کار را تکرار کردند، در حالی که این کشورهای عربی مسلمان هستند و باید کشورهایی همچون قطر، عربستان را شناخت.

 

امام جمعه اصفهان ادامه داد: باید گفت که داعش در عراق روز به روز تضعیف و ذلیل می‌شود و برای این کار سنی و شیعه دست به دست هم دادند، امیدواریم که این داعشی‌ها تا پیش از نو شدن سال شمسی از هم بپاشند زیرا این‌ها افراد بی‌رحمی هستند و نه به شیعه و نه به سنی رحم می‌کنند.

 

هر ایرانی یک نهال بکارد

وی همچنین با گرامیداشت روز و هفته درختکاری ادامه داد: وجود درختان به جان انسان بسیار وابسته هستند، امام صادق(ع) می‌فرمایند نباید درخت‌های ثمردار را قطع کنیم که عذاب الهی بر مردم نازل می‌شود، در حدیث دیگری آمده است که اگر فردی می‌خواست درختی بکارد و قیامت شد، اگر فرصت دارد تا پیش از قیام قیامت این کار را انجام دهد.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: همه ما موظف هستیم که مواظب طبیعت اطراف خود باشیم، اگر هر کدام از ما یک درخت بکاریم، 75 میلیون درخت کاشته می‌شود و فضای سبز بسیار مناسبی خواهیم داشت، آب کم هست اما باید روش درست آبیاری درختان را که غرقابی نیست، را یاد بگیریم.

 

در کار خیر اسراف وجود ندارد

وی در خطبه اول اسراف و زیاده‌کاری را در هر امری دانست و بیان کرد: بر اساس احادیث و روایات در کار خیر هیچ اسرافی نیست، خرج در راه خداوند اسراف ندارد، برخی جاها از نظر کیفیت و در برخی مواقع از نظر کمیت اسراف می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با قرائت این روایت که «لاخیر فی السرف و لاسرف فی الخیر»، اظهار کرد: در ایام عید حواسمان جمع باشد که در مهمانی‌ها یا در مهمان‌سراها اسراف نشود، اسراف متأسفانه در برخی مهمان‌سراها و رستوران‌ها دیده می‌شود./914/پ201/ش

ارسال نظرات