۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۵۰۷۳۱
نماینده آیت الله سیستانی خواستار شد؛

مسلح کردن عشایر عراق برای جنگ با داعش

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا بر لزوم مسلح کردن عشایر وطن دوست الانبار برای ایستادگی در برابر تروریست‎های داعش تأکید کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم امام حسین(ع) برگزار شد از پیروزی های بدست آمده از سوی نیروهای عراقی در استان صلاح الدین ابراز خرسندی کرد.

 

وی گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای صلاح الدین به وسیله نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی از لوث تروریست های داعش آزاد شده است. این فداکاری و پهلوانی نیروها را ارج نهاده و برای شهدا نیز رحمت واسعه و درجات رفیع را خواستاریم.

 

حجت الاسلام کربلایی بر لزوم مشارکت ساکنان مناطق اشغال شده در عملیات آزادسازی تأکید کرد و افزود: نیروهای عراقی باید به توصیه های مرجعیت پایبند مانده و علاوه بر اینکه در اوج هوشیاری قرار داشته باشند از مشورت و دقت در برنامه ریزی غافل نشوند تا خسارت جانی زیادی به وجود نیاید.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی نیروهای عراقی را به آرامش و عدم عکس العمل نادرست فراخواند و تصریح کرد: از هدف قرار دادن خانواده های دشمن به ویژه مستضعفان به شدت خودداری کنید، آنان را به مکانی امن منتقل ساخته و آب و غذا در اختیارشان قرار دهید چرا که این مساله سبب تغییر نگرش آنان به شما شده و فرصت سوء استفاده فتنه گران را خواهید گرفت.

 

دشمن در حال تطمیع شهروندان است

 

وی مسلح سازی عشایر استان الانبار را خواستار شد و ادامه داد: بسیاری از عشایر وطن دوست الانبار که خود را در قبال ایستادگی در برابر داعش مسؤول می دانند و در محاصره دشمن قرار دارند، از کمبود سلاح، تجهیزات نظامی و حتی مواد غذایی رنج می برند.

 

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: دشمن در حال تطمیع این افراد است و گرچه می دانیم امکانات دولت نمی تواند نیازهای آنان را به خوبی تأمین سازد، اما باید تجهیزات نظامی را برای ایستادگی و مقاومت در برابر حمله تروریست های داعش در اختیارشان قرار دهیم و غذا را به خانواده هایشان برسانیم.

 

حجت الاسلام کربلایی تخریب آثار تاریخی موزه موصل از سوی داعش را محکوم کرد و گفت: داعشی ها بار دیگر ثابت کردند که در اوج توحش و دشمنی با ملت بزرگ عراق قرار دارند، آنان نه تنها با ملت بلکه با تاریخ و تمدن آن نیز دشمن هستند.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به مساله آوارگان عراقی اشاره کرد و افزود: با توجه به ادامه مشکلات آوارگان و عدم برآورده شدن نیازهای آنان، از همه شهروندان می خواهیم همه تلاش خود را برای تأمین خواسته های این خانواده انجام دهند چرا که آنان برادران و خواهران ما هستند و مجبور به خروج از خانه و کاشانه خود شده اند./980/ب901/د

ارسال نظرات