۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۵۰۷۹۳

کاشت نهال از سوی طلاب و روحانیان خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان خراسان جنوبی همزمان با هفته منابع طبیعی در مزار شهدا و مدارس خود اقدام به کاشت نهال کردند.
کاشت درخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با حضور در بوستان‌های، مزار شهدا و مدارس خود پیش از ظهر امروز اقدام به کاشت نهال کردند.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام‌جمعه بیرجند گفت: کاشت نهال در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار و مصداق باقیات‌صالحات است و انسان پس از مرگ خود از ثواب کاشت درخت بهره‌مند‌می شود.

 

وی با بیان این‌که اسلام به ما توصیه می‌کند نسبت به محیط‌ زیست خود مهربان بوده و به‌ اندازه نیاز از نعمات الهی برداشت و صرفه‌جویی کنیم، افزود: متأسفانه بشر امروز گرفتار حرص و طمع بوده و همین طمع موجب شده که بیش‌ از حد از منابع طبیعی برداشت کند که این موضوع نه ‌تنها زیست خودش بلکه زندگی تمامی انسان‌های روی زمین را در معرض نابودی و زمین را در معرض تخریب قرار داده است.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به این‌که در حال حاضر که خشک‌سالی و هجوم شن ریزه‌ها و دود ماشین‌ها فضای شهرها را آلوده کرده است، افزود: با کاشت نهال ضمن کمک به فضای سبز که موجب نشاط و شادابی می‌شود می‌توانیم از هجوم آلودگی به محیط جلوگیری کرده و زمینه افزایش تولید اکسیژن سالم را فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان این‌که شکستن یک درخت طبق سخن رسول خدا(ص) مانند شکستن بال فرشتگان است، اظهار کرد: درخت تنها موجودی است که روی کره زمین از چیزهای آلوده چیزهای پاک ساخته و در اختیار سایر موجودات قرار می‌دهد.

 

وی با توصیه به مردم برای کاشت درخت در هفته منابع طبیعی، گفت: در فرهنگ ما درخت و کاشت درخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ایران به داشتن باغ‌های زیبا و درختان کهن‌سال در جهان شهرت دارد.

 

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: مردم با کاشت درختان به‌خصوص درختان میوه می‌توانند بزرگ‌ترین خدمت را به مردم و نسل‌های آینده داشته باشند و ما هم باید از همان دوران کودکی کاشت درخت را به فرزندان خود توصیه کرده و فرزندان خود را با پرورش گیاهان و درختان سودمند آشنا کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی با اشاره به ایام فاطمیه، ادامه داد: ایام فاطمیه بهترین زمان برای تبلیغ است و طلاب و روحانیان در این زمان می‌توانند در منابر تبلیغی خود مردم را به کاشت نهال دعوت به‌خصوص درختان مثمر ثمر و کم آب طلب در خراسان جنوبی دعوت کنند که درخت زیتون، پسته، عناب و زرشک از جمله این درختان هستند که در آب‌وهوای گرم خشک خراسان جنوبی به‌خوبی رشد می‌کنند./968/پ203/ب5

 

ارسال نظرات