۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۸۰۷
آیت الله نمازی:

اگر جوانان شهادت طلب نبودند امروز نامی از انقلاب اسلامی نبود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آنچه اسلام را در برابر دشمنی های دشمنان اسلام صیانت و حفاظت کرده خون ارزشمند شهیدانی است که در راه اسلام به شهادت رسیدند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره 22 شهید و 1700 شهید شهرستان کاشان، گفت: اسلام در طول تاریخ با تهاجمات، تهدیدات، دشمنی‌ها، کارشکنی‌ها، تحریم های اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی و تهدیدهای نظامی مواجه بوده است.

 

وی یاد آورشد: آنچه اسلام را  در برابر دشمنی های دشمنان اسلام صیانت و حفاظت کرده است خون ارزشمند شهیدانی است که در راه اسلام به شهادت رسیدند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که در قرآن و روایاتی که از ائمه معصومان(س) وارد شده است به جایگاه شهادت اشاره شده یاد آور شد: در رابطه با جایگاه شهید و شهدا همین بس که اگر ما در اسلام هجرت و شهادت نداشتیم امروز خبری از اسلام نبود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز نیز اگر دوران 8 سال دفاع مقدس تفسیر و تحلیل شود، متوجه خواهیم شد که اگر هجرت رمندگان اسلام از سراسر کشور به جبهه های حق بر علیه باطل نبود و اگر جوانان ما داوطلب برای قربانی و فدا شدن و شهادت برای دفاع ازاسلام نبودند، امروز نامی از انقلاب اسلامی هم نبود.

 

آیت الله نمازی در ادامه با بیان این که از صدر اسلام تا به امروز همیشه اسلام شهید داده است یاد آور شد: این شهادت و شهدا هستند که اسلام را پاسداری، نگهداری و حفاظت کرده اند.

 

وی، آموختن درس شهادت به امت اسلامی را یکی از مهم ترین پیام های عاشورا و کربلا اعلام کرد و افزود: یکی از مهم ترین دلایلی که امام حسین(ع)، فرزندانش، برادر و برادر زادگانش‌ و اهل خانواده اش را برای دفاع از اسلام به میدان آورد، آموختن درس شهادت به امت اسلامی بود و این درس شهادت تا پایان تاریخ نیز ادامه خواهد داشت. 

 

آیت الله نمازی، گرامیداشتن و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را مهم دانست و یاد آور شد: یکی از دلایلی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید بر تعظیم و تکریم شهدا داشته و دارند، اهمیتی است که شهدا دارند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آور شد: امروز نیز وظیفه نظام اسلامی نهادها، سازمان ها، دولتمردان، مسؤولان و سه قوه این است که نام و یاد شهدا و تاریخ و فرهنگ 8 سال دفاع مقدس را زنده نگه دارند.

 

شایان ذکر است، دومین کنگره 22 سردار و 1700 شهید شهرستان کاشان پنجشنبه هفته آینده 28 اسفندماه در شهرستان کاشان برگزار می‌شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات