۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۵۰۸۰۸
امام جمعه پلدختر:

کرامت حضرت زهرا نمونه بارزی از جایگاه زن در تعالیم اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زنان در طول تاریخ بوده است، گفت: کرامت حضرت زهرا نمونه بارزی از جایگاه زن در تعالیم اسلامی است.
ايام فاطميه

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند، امام جمعه پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی داشت ایام فاطمیه بیان داشت: حضرت فاطمه(س) الگوی زنان در طول تاریخ بوده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز حضرت زهرا(س) افزود: حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر(ص)، در برابر انحرافات ایستادگی کرد.

امام جمعه پلدختر با بیان این که حضرت فاطمه(س) در ابعاد گوناگون زندگی الگو بوده اند، عنوان داشت: این بانوی بزرگ اسلام در دفاع از حق و ولایت‌مداری نمونه کامل و اسوه حسنه بوده‌اند.

حجت الاسلام لروند با اشاره به جایگاه زنان در اسلام بیان داشت: کرامت حضرت فاطمه(س) نمونه بارزی از جایگاه زن در تعالیم اسلامی است.

وی با تأکید بر این که زنان از حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند، عنوان داشت: مردم باید خود را همواره با صادقین یا ائمه اطهار(ع) همراه سازند.

امام جمعه پلدختر الگوگیری از سیره و سنت اهل بیت(ع) را بهترین راه تبیین سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: زندگی همراه با اسراف، با زندگی اهل بیت(ع) سنخیتی ندارد.

وی با اشاره به این که سبک زندگی امروز در جامعه در حال تغییر است و سبک زندگی غرب در حال گسترش یافتن است، خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی غربی موجب کم رنگ شدن باورها و ارزش های اسلامی می شود.

حجت الاسلام لروند ایام فاطمیه را فرصت مناسبی برای تبیین سبک زندگی فاطمیه بین زنان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام مبلغان باحضور در بین مردم باید تلاش کنند سبک زندگی فاطمی را معرفی کنند.

وی در ادامه با بیان این که روش و سیره حضرت فاطمه(س) باید در بین زنان به عنوان یک ارزش نهادینه شود، یادآور شد: باید در راستای حفظ  شأن و جایگاه ایام فاطمیه توجه داشته باشیم./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات