۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۵۰۸۲۶
رییس بنیاد شهید کاشان:

دومین کنگره 22 سردار و 1700 شهید کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین کنگره 22 سردار و 1700 شهید شهرستان کاشان پنجشنبه هفته آینده 28 اسفندماه جاری در شهرستان کاشان برگزار می شود.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن انتصاریان رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در جلسه این ستاد که با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد، گفت: تا کنون کتاب جامعی از زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات یکهزار و 700 شهید این شهرستان تهیه نشده است.

 

وی با اشاره به این که وصیت نامه یکهزار و پنجاه شهید شهرستان کاشان آماده شده است یاد آور شد: وصیت نامه 650 شهید شهرستان کاشان نیز در دسترس قرار ندارد و در حال پیگیری هستیم تا از طریق منابع مختلف موجود، وصیت نامه مابقی شهدای کاشان را تهیه کنیم.

 

به گفته وی، زندگینامه یکهزار و 700 شهید شهرستان کاشان به صورت جزوه به چاپ رسیده است اما تاکنون به صورت تجمیع در یک کتاب به چاپ نرسیده است.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یادآور شد: 11 نفر از یکهزار و 700 شهید این شهرستان بانوان شهیده هستند که در مکه و عتبات و تهران و بمباران های 8 سال دفاع مقدس به فیض شهادت رسیده اند.

 

حجت الاسلام انتصاریان همچنین تعداد جانبازان شهرستان را 3 هزار و 600 اعلام کرد و اظهار داشت: 600 نفر از این تعداد بالای 25 درصد هستند که امکان استفاده از خدمات بهره مند شوند.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان در ادامه از برگزاری 61 یادواره محلی شهدا در سال جاری خبر داد و بر تقویت برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: شهدا بندگان صالح خدا هستند که ارزشمندترین دارایی خود را که جان خود بود با خدا معامله کردند و رفتند.

 

به گفته وی، در بین شهدا، شهدایی بودند که سنین نوجوانی موفق شدند به درجات بالای بندگی خداوند نائل شوند و در زندگی کوتاه خود راه عبودیت را به خوبی پیمودند تا به فیض شهادت رسیدند.

 

شایان ذکر است، دومین کنگره 22 سردار و 1700 شهید شهرستان کاشان پنجشنبه هفته آینده 28 اسفندماه در شهرستان کاشان برگزار می‌شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات