۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۵۰۸۹۶
امام جمعه شیروان:

سیره حضرت فاطمه جلوه فرهنگ اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رساـ امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: سیره و زندگی حضرت فاطمه(س) نمایانگر فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مدیریت در تنگناها و شرایط سخت است.
حجت الاسلام كوثري- امام جمعه شيروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان امروز در سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: باید برای ترویج و تبیین فرهنگ فاطمی در جامعه به ویژه در بین بانوان تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: فرهنگ فاطمی، فرهنگ حجاب، ایثار و شهادت، خدمت به محرومان و ابراز عاطفه به ایتام بوده و می بایست در جامعه ای که داعیه اسلام ناب محمدی و شیعه علوی دارد بیش از این نمود داشته باشد.

 

حجت الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: سیره و زندگی حضرت فاطمه(س) فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مدیریت در تنگناها و شرایط سخت است چرا که آن حضرت در تنگناها و با زندگی ساده، کمک به ایتام و ابراز عاطفه به محرومان را فراموش نکرده و این شیوه را به عنوان الگویی برای مسلمانان تمام تاریخ باقی گذاشت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان با اشاره به این که یکی دیگر از ابعاد سبک زندگی حضرت فاطمه(س) مبارزه با اشرافی گری بود، افزود: اگر اشرافی گری و آقازادگی در جامعه ما وجود داشته باشد، اهداف عالیه اسلام و نظام دینی محقق نمی شود در حالی که یکی از خواسته های مکرر رهبر معظم انقلاب مبارزه با این فرهنگ اشرافی گری است.

 

وی در ادامه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه امسال با عید نوروز، اظهار کرد: نوروز امسال، نوروزی فاطمی بوده و پیام اصلی آن نیز حیات معنوی و نشاط معنوی است.

 

حجت الاسلام کوثری این تقارن را فرصتی برای حرکت به سوی قله های کمال دانست و ضمن تأکید بر استفاده از این فرصت ها، گفت: از مردم مؤمن و دوست دار ائمه اطهار(ع) ایران اسلامی و استان انتظار می رود در ایام تعطیلات نوروزی امسال و دید و بازدیدهای خود حرمت شهادت حضرت فاطمه(س) را به درستی حفظ کنند.

 

وی از مردم خواست تا در کنار زنده نگاه داشتن آداب نوروزی، از دوم تا هفتم عید به مناسبت ایام دوم فاطمیه شأن و حرمت سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) را حفظ کنند.

 

علی صفایی، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت و شؤون ایام فاطمیه، تصریح کرد: در این زمینه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شیروان برنامه های متعددی را پیش بینی کرده است.

 

احمد زیبایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان نیز در این نشست با تشریح فعالیت های فرهنگی در راستای تحقق شعار سال از جمع بندی اقدامات و برنامه های اجرا شده شهرستان در این راستا خبر داد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شیروان همچنین از تدوین طرح بهارانه 94 با محوریت برنامه ها و فعالیت های نمایشگاهی نوروز و معرفی آداب و رسوم شهرستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: این طرح در نوروز امسال اجرایی می شود./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات