۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۵۰۸۹۷
جروزالم پست:

اوباما در دو سال باقیمانده به‌دنبال اعمال فشار بیشتر به اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ گزارشات منتشر شده در رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که باراک اوباما در سال‌های باقیمانده از دوره ریاست‌جمهوری خود به‌دنبال اعمال فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی و از سرگیری مذاکرات سازش است.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در میان گزارشاتی مبنی بر تلاش اوباما برای آغاز دوباره تلاش‌ها به‌منظور مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل مقامات حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو روز جمعه به صورت غیرعلنی این مسئله را تأیید کردند.

 

مقامات این حزب در واکنش به گزارش روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام آمریکایی مبنی بر اینکه اوباما پس از انتخابات اسرائیل و تشکیل کابینه جدید به‌دنبال توجه مجدد به مذاکرات است واکنش نشان دادند.

 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با هاآرتص اعلام کرده بود: ما به‌دنبال تشکیل دولت جدید در اسرائیل هستیم. اما در یک سال و نیم تا دو سال باقیمانده از دوره ریاست‌جمهوری اوباما باید بر روی این مسئله تمرکز کنیم زیرا زمان زیادی در اختیار نداریم.

 

انتشار این گزارش خبر خوبی برای احزاب راست در اسرائیل به شمار نمی‌رود، زیرا تأیید‌کننده این مطلب است که واشنگتن فشار بر اسرائیل برای اعطای امتیازات بیشتر به فلسطین را افزایش خواهد داد.

 

با توجه به افزایش اختلافات میان اوباما و نتانیاهو رأی‌دهندگان صهیونیستی این نگرانی را نیز احساس می‌کنند که ادامه حضور نتانیاهو در قدرت می‌تواند به تشدید اختلافات میان آمریکا و اسرائیل منتهی شود.

 

نفتالی بنت رییس حزب بیت یهودی و از حامیان نتانیاهو در این باره در نامه‌ای گفت: تا حد ممکن سعی می‌کنم صریح باشم. طی دو سال آینده  فشار بی‌سابقه‌ای بر اسرائیل تحمیل خواهد شد تا یهودا و شومرون را به اعراب تقدیم کنیم و یک دولت فلسطینی در آنجا ایجاد شود.

 

بنت و نتانیاهو به عنوان دو حزب راست در اسرائیل با بیان این ادعا که تنها آنها می‌توانند مانع از تحقق این مسئله شوند به دنبال کسب آرای بیشتر در انتخابات هستند./982/د102/ک 

ارسال نظرات