۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۹۴۴
با حضور طلاب هنرمند مشهد؛

فیلم سینمایی«شیار 143» نقد و بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست این هفته انجمن سینمای دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نمایش و نقد فیلم سینمایی«شیار143» اختصاص یافت.
نقد فيلم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هجدهمین جلسه‌‌ انجمن سینمای دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با نمایش و نقد فیلم سینمایی «شیار 143» و با حضور رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات خراسان رضوی، دبیر انجمن سینمایی دفتر تبلیغات و جمعی از طلاب هنرمند و علاقمندان در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

مسعود زارعیان، رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات خراسان رضوی، در این جلسه تصریح کرد: سینمای جهان در خدمت ایدئولوژی است و فیلمی موفق تر خواهد بود که بتواند بیشتر فرم و محتوای فیلم نامه را با هم منطبق کند.

 

وی افزود: قصه در موفقیت فیلم نقش مهمی دارد بنابراین باید همه عوامل و تکنیک ها هماهنگ باشند تا قصه فیلم تأثیر گذار باشد.


رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تعریف های انجام شده از فیلم از شخصیت های برجسته مانند حاتمی کیا نباید باعث شود که با این فیلم احساسی برخورد و از نقد آن غافل شویم.

 

مصطفی یوسف زاده، دبیر انجمن سینمایی دفتر تبلیغات خراسان رضوی نیز در ادامه اظهار کرد:  فیلم «شیار 143» در کلیت امر، مبلّغ فرهنگ شهادت و دفاع مقدس بود و این که یک سینماگر زن توانست در فضای ملتهب جامعه چنین تصمیمی را در زمینه ساخت فیلم درباره دفاع مقدس بگیرد، قابل تقدیر است.

 

وی ادامه داد: در عین حال، فیلم خانم آبیار بیشتر از این که سینمایی باشد ادبیاتی است چرا که در ادبیات، همه ذهن نویسنده و قهرمانان او مکتوب می شود ولی در سینما باید تمام ذهنیات در فیلم نامه به تصویر کشیده شود.

 

یوسف زاده ادامه داد: لحن فیلم شیار 143 مناسب نبود چراکه لحن فیلم، رئال(واقع گرایانه) است پس به صورت طبیعی باید عناصر نیز رئال باشند ولی این گونه نیست و گره گشایی داستان با یک خواب که واقعیت ندارد، اتفاق می افتد.


دبیر انجمن سینمایی دفتر تبلیغات خراسان رضوی افزود: مادر شهید(الفت) و شهید به شخصیت تبدیل نشده بودند، افراد نباید فقط تیپیک باشند بلکه باید خاص و تبدیل به شخصیت شوند که در این فیلم این اتفاق نیفتاده بود و انتظار و جوشش درونی مادر شهید به خوبی نشان داده نشد.

 

وی اظهار کرد: پلان آخر فیلم، گویای این بود که گویی همه فیلم برای همین صحنه ساخته شده بود و این که از یک سوم پایانی، انتهای فیلم مشخص شد. البته اسم فیلم نیز همین مشکل نشان دادن پایان را داشت./844/پ202/ب5

 

ارسال نظرات