۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۵۰۹۵۶
با محکومیت حضور سفیر آمریکا در حرم امام علی؛

مقتدا صدر: تقریب میان آمریکا و شیعیان محال است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق با محکومیت زیارت بارگاه امام علی(ع) از سوی سفیر آمریکا، اعلام 3 روز عزای عمومی و جمع آوری یک میلیون امضای محکومیت را خواستار شد.
مقتدا صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق، حضور سفیر آمریکا در حرم مطهر امیرمومنان علی(ع) را به شدت محکوم کرد و شهروندان نجف را به اعلام 3 روز عزای عمومی فراخواند.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از پیروان این جریان درباره سفر سفیر آمریکا به نجف و حضور در حرم امام علی(ع)، تأکید کرد که مسؤولان مربوطه در نجف اشرف باید از امام علی(ع) و مراجع تقلید زنده و درگذشته عذرخواهی کنند.

 

صدر افزود: از سکوت وابستگان به خط جهادی در قبال این موضوع شگفت زده ام و از همگان می خواهم یک میلیون امضا در محکومیت این اقدام جمع آوری کنند به ویژه اینکه از آنان خواسته بودیم در قبال چنین زیارت هایی در نجف اشرف تظاهرات کنند.

 

رهبر جریان صدر عراق با تروریست خواندن سفیر آمریکا، تصریح کرد: آمریکایی ها با چنین زیارت هایی می خواهند پیام تقریب میان آمریکا و شیعه را صادر کنند، مساله ای که غیرممکن و محال است.

 

اعلام 3 روز عزای عمومی در نجف

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد در نجف اشرف نفوذ کند، ادامه داد: حضور سفیر آمریکا در حرم امام علی(ع) فاجعه بزرگی به شمار می آید و مردم نجف باید سه روز عزای عمومی اعلام کنند. بنده در صورت تکرار چنین مساله ای، پاسخگویی را حق خود می دانم.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: همگان بدانند که این سفیر و دولتش عامل همه مصائب تروریستی در عراق است که پس از اشغال این خاک مقدس از سوی آمریکا به وجود آمده و مسؤولیت خون های ریخته شده مومنان و مجاهدان بسیج مردمی و پلیس و ارتش نیز برعهده این کشور است. این کشور همچنان از تروریسم و تندروی و گروه های مسلح گستاخ حمایت می کند.

 

گفتنی است ستوارت جونز سفیر آمریکا در بغداد که روز چهارشنبه برای دیدار با مسؤولان استان نجف به این شهر سفر کرده بود، برای زیارت حرم مطهر امام علی(ع) به این بارگاه رفت.

 

سفارت آمریکا در عراق نیز اعلام کرد که این زیارت اولین زیارتی است که یکی از مسؤولان آمریکایی از این حرم از سال 2003 میلادی انجام می دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات