۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۵۱۱۴۸
در اعتراض به حضور سفیر آمریکا در حرم امام علی؛

دفتر یکی از علمای عراق تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای نجف اشرف در واکنش به حضور سفیر آمریکا در مرقد امام علی(ع)، فعالیت‎های دفتر خود را تا اطلاع ثانویی تعطیل اعلام کرد.
آيت الله محمد مهدي خالصي از علماي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد مهدی الخالصی از علمای نجف اشرف، روز دوشنبه در اعتراض به اقدام سفیر آمریکا در ورود به حرم مطهر امام علی(ع)، دفتر خود را بست و دفتر این عالم در کاظمین نیز خواستار محکومیت شدید و گسترده این اقدام که آن را «هتک حرمت بی‌پروا» خواند، شد.

 

دفتر آیت‌الله الخالصی در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: درهای این دفتر در اعتراض به هتک حرمت سفیر یک دولت شر (آمریکا) به مرقد امیرالمومنین امام علی (ع) فاتح خیبر، بسته می‌شود.

 

این دفتر اعلام کرد: کشور متبوع این سفیر، حامی مطلق و اصلی تروریسم در جهان و همپیمان راهبردی دشمن صهیونیستی و تولیدی جدید آن داعش است.

 

دفتر این عالم در کاظمین نیز با صدور بیانیه‌ای از همه از جمله تمام نهادهای دینی و مدنی محلی و جهانی خواست تا به شدت این اهانت سفیر آمریکا را محکوم کند.

 

استوآرت جونز سفیر آمریکا در عراق که چهارشنبه گذشته به شهر نجف اشرف رفته بود، در حرم مطهر حضرت امام علی(ع) حضور یافت و با جانشین تولیت آستان دیدار کرد.

 

از سال 2003 تاکنون این نخستین بار است که سفیر آمریکا به زیارت حرم امام علی (ع) می‌رود.

 

پیش از این، مقتدا صدر رهبر جریان صدر نیز ضمن محکوم کردن سفیر آمریکا، خواستار جمع‌کردن میلیون‌ها امضا در محکومیت این اقدام و اعلام 3 روز عزای عمومی در نجف شد./980/ب102/د

ارسال نظرات