۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۵۱۵۹۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

زنده کردن فطرت حقیقت جوی نسل جوان، مهم ترین رسالت شجره صالحین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری راز پیروزی در مقابل دشمنان را در استفاده درست از ابزارهای موجود بیان کرد و گفت: اگر توانستیم خوراک های خود را تهیه و خوب طباخی کنیم و سر سفره ارتزاق جامعه بگذاریم، به یقین پیروزیم و این رسالت امروز حلقه های شجره طیبه صالحین است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست سرمربیان حلقه های شجره صالحین این استان، با اشاره به رسالت سنگینی که بر دوش متولیان این امر گذاشته شده است، به برنامه ریزی های مستمر و پرجاذبه دشمن برای انحراف نسل جوان این مرز و بوم نیز اشاره کرد و گفت: از آن جایی که دشمن با استفاده از سرگرمی ها و رسانه های جمعی و اجتماعی، در فکر انحراف جوانان ما است و برای تحقق اهداف خود نیز هم خوراک تهیه کرده و هم ابزار برای تزریق این خوراک ها به بدنه جامعه فراهم آورده است؛ بنابراین رسالت متولیان امور تربیتی و دینی در شرایط امروزی بسیار سنگین و سخت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که باید از ابزارها و رسانه های گروهی دشمن برای مبارزه با خود آن ها استفاده کرد، افزود: هر چه قدر هم از این ابزارها برای ترویج معارف دینی در جامعه استفاده کنیم، باز هم یک پله عقب تر از دشمن قرار داریم چرا که در مرحله نخست دشمن خوراک های خود را از طریق این ابزارها به خورد جامعه کرده است و استفاده از ابزارهای آن ها برای مقابله با خود آن ها نوش دارو پس مرگ سهراب است.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که انسان تربیت پذیر است و تربیت انسان نیز از مسیر حقیقت و واقعیت می گذرد، اظهار داشت: این حقیقتی غیر قابل انکار است که خوراک های انحرافی و پوشالی دشمن به هر میزان هم گسترده باشد، نمی تواند انسان را اشباح کند اما حقیقت و واقعیت از آن جایی که به قدرت نامتناهی خداوند متصل است، بر روی فطرت و عقل انسان تأثیر می گذارد.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که ساختار وجودی انسان به گونه ای است که با حق سازگاری دارد نه انحراف، خاطرنشان کرد: ابزاری که امروز در اختیار ما گذاشته شده است برای مقابله با دشمن، اگر چه جاذبه شیطانی ندارد و به روز هم نیست اما جاذبه فطری دارد و با ساختار وجودی هر انسانی مطابقت می کند.
 
وی با بیان این که ابزار فطری انسان می تواند فردی پولادین همچون کوه تربیت کند که هیچ عاملی سبب انحراف او نشود، تصریح کرد: نباید نگران ابزارهای به روز دشمنان باشیم چرا که ما دستمان خالی نیست؛ ما ابزارهایی همچون قرآن، انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) داریم که با فطرت و درون انسان همخوانی دارد و این بسیار کارسازتر از ابزارهای پوشالی دشمنان است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، راز پیروزی در مقابل دشمنان را در استفاده درست از ابزارهای موجود بیان کرد و گفت: اگر توانستیم خوراک های خود را تهیه و خوب طباخی کنیم و سر سفره ارتزاق جامعه بگذاریم؛ به یقین پیروزیم و این رسالت امروز حلقه های شجره طیبه صالحین است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که تشکیل حلقه های شجره صالحین باید به صورت مستمر و دایمی انجام گیرد، ابراز داشت: اگر توانستیم حلقه هایی با حضور جوانان و نوجوانان تشکیل دهیم و با استفاده از ظرفیت مربی و سرگروه، خوراک های خود را در اختیار اعضای این حلقه ها قرار دهیم، در انجام رسالت خود موفق بوده ایم و دیگر جای نگرانی نیست؛ چرا که حقیقت و خوراک هایی که ما در اختیار جوانان و نوجوانان قرار داده ایم، با فطرت و درون آن ها مطابقت و هم خوانی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که انسان بین دو مسیر نفس و عقل قرار دارد که باید به ناچار یک مسیر را انتخاب کند، تصریح کرد: هنر ما این است که هر کدام به نوبه خود بتوانیم لشکر نفس و شیطان را در درون خود منکوب کنیم و در مسیر عقلانیت قرار گیریم که لازمه تحقق این امر، جهاد است.
 
وی غلبه بر نفس و فراهم آوردن زمینه اصلاح در خود و دیگران را از مهم ترین نیازهای امروز جامعه دانست و ابرازداشت: به یقین کسی که از اصلاح نفس برخوردار نشود، از عقل هم برخوردار نخواهد بود و این یعنی هلاکت که چنین فردی باید در انتظار همه بلاها باشد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که توانمند واقعی کسی است که قدرت نه گفتن به نفس خود را داشته باشد، افزود: اگر توانستیم در حلقه های شجره صالحین در مرحله نخست، تربیت انسانی، اصلاح و عقلانیت را حاکم کنیم، دیگر جای نگرانی برای ادامه کار نیست چرا که تناسب خوبی بین ساختار وجودی انسان و ابزارهای موجود وجود دارد که تنها لازمه تحقق آن، جهاد اکبر است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات