۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۵۱۶۴۳

کاهش جدی مقبولیت نتانیاهو در آمریکا پس از سخنرانی کنگره

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد مقبولیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی روز دوازدهم اسفندماه در کنگره درباره برنامه هسته‌ای ایران، کاهش یافته است.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج نظرسنجی‌های جدید حاکی از آن است که در واشنگتن، نرخ نگرش مثبت نسبت به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی وی در کنگره درباره برنامه هسته‌ای ایران کاهش یافته است.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز چهارشنبه گزارش داد مرکز نظرسنجی «گالوپ» نرخ نگرش مثبت نسبت به نتانیاهو را در فاصله‌های زمانی 8 فوریه تا 11 فوریه و 5 مارس تا 8 مارس اندازه گرفته است.

 

سخنرانی نتانیاهو در کنگره در روز سوم مارس (12 اسفندماه انجام شده بود. طبق گزارش گالوپ، درصد آمریکایی‌هایی که دید مثبتی به نتانیاهو دارند، در بازه زمانی پس از سخنرانی با افت 7 درصدی به 38 درصد رسید. ضمن اینکه نگرش‌های منفی نسبت به وی با افزایش 5 درصدی به 29 درصد رسید.

 

این نظرسنجی نتایج متفاوتی در میان طرفداران احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات داشته است. در حالی که سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره تأثیری بر دیدگاه‌های طرفداران حزب جمهوری‌خواه نداشته، مقبولیت وی در میان دموکرات‌ها با افت 15 تا 17 درصدی مواجه شده است.

 

نتانیاهو که نخست‌وزیر تنها رژیم دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است در سخنرانی خود در کنگره ادعاهای پیشین درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار و بر ضرورت افزایش فشار بر ایران تأکید کرده بود. روز گذشته نتایج نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی هم نشان داد شانس حزب نتانیاهو برای موفقیت در انتخابات پارلمانی هفته آینده رژیم صهیونیستی در برابر حزب «اتحاد یهود» کاهش یافته است./847/د102/ک

ارسال نظرات