۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۷۵۰

245 کتابخانه و قرائت‌خانه در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: 245 کتابخانه و قرائت‌خانه و 435 کتابخانه باز در کانون‌های مساجد در حال فعالیت هستند.
محمد هادي‌نيا، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 862 کانون فرهنگی هنری در حال حاضر در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر تعداد کانون‌های مساجد استان با رشد قابل توجهی مواجه بوده است، افزود: 245 کتابخانه و قرائت‌خانه و 435 کتابخانه باز در کانون‌های مساجد در حال فعالیت هستند که بیش از 93 هزار نفر عضو کانون‌ها، کتابخانه‌ها و قرائت‌خانه‌ها هستند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یک میلیون و 600 هزار کتاب در مخازن کتابخانه‌های مساجد موجود می‌باشد که در 82 هزار مترمربع فضای فرهنگی و آموزشی و سالن قرائت‌خانه تجهیز شده است.

 

هادی‌نیا با اشاره به این‌که کانون‌های تخصصی در سراسر استان با مسؤولیت هاص خاص و عرصه‌های تخصصی نیز در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تعداد 28 کانون فرهنگی هنری به صورت تخصصی در موضوعات مختلف در مساجد استان آذربایجان‌شرقی فعال هستند.

 

وی با بیان این‌که فعالان کانون اهی مساجد به صورت افتخاری در خدمت مردم هستند، تصریح کرد: در سال جاری حدود 700 میلیون ریال کمک هزینه خرید تجهیزات مشارکتی به کانون‌ها اختصاص پیدا کرده و حدود پنج میلیارد ریال مساعدت و پرداخت کمک مالی به کانون‌های فعال استان در سه مرحله در سال‌جاری صورت گرفته است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های  مساجد آذربایجان‌شرقی تحویل تجهیزات از جمله قفسه و کتاب به کانون‌های جدیدالتاسیس در سال‌جاری به مبلغ 500 میلیون ریال، حمایت مالی از فعالیت‌های کانون‌های تخصصی به ارزش حدود 500 میلیون ریال و حمایت مالی از کانون‌های جدیدالتاسیس به ارزش حدود یک میلیارد ریال را از دیگر حمایت‌های مالی صورت گرفته از کانون‌های مساجد در سال جاری عنوان کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات