۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۵۱۸۳۳

سمینار «بُعد اجتماعی مکتب قرآنی شهید صدر» در انگلیس برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـسمینار «بعد اجتماعی مکتب قرآنی شهید صدر» به زبان عربی ۲۲ فروردین‌ماه ۹۴ در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود.
شهيد صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار «بعد اجتماعی مکتب قرآنی شهید صدر»  به مناسبت سی‌و‌پنجمین سالروز شهادت سید‌محمدباقر صدر و خواهرش بنت‌الهدی صدر در مرکز اسلامی انگلیس برگزار خواهد شد.

 

این سمینار از سلسله سمینارهای ماهانه مرکز اسلامی انگلیس با نام «اسلام و زندگی» است که با حضور تعدادی از اندیشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود.

 

در فراخوان ویژه سمینار آمده است: شهید صدر میراث بزرگی در معارف و علوم مختلف برای بشریت بر جای نهاد و شیوه موضوعی وی در تفسیر قرآن شرایط و ویژگی‌هایی داشت که دغدغه‌های اجتماعی وی را نشان می‌داد.

 

ادامه فراخوان حاکی است: شهید صدر از قرآن کریم معانی ارزنده‌ای را استنباط کرد که در تألیفات مختلفش در زمینه فقه، اصول، فلسفه، اجتماع و اقتصاد نمایان شد.

 

حجت‌الاسلام‌ محمد‌علی شمالی، رییس مرکز اسلامی انگلیس، ابراهیم العاتی، رییس پژوهش‌های عالی دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی لندن، شیخ حاتم ابودیه، امام جماعت اقلیت‌های لبنانی در انگلیس و احمد الحلفی، مدیر سمینار در آن سخنرانی می‌کنند.

 

زمان آغاز سمینار 22 فروردین ساعت 18 اعلام شده است./980/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات