۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۸۳۸

اهدای خون علمای سنی به نیروهای بسیج مردمی در بصره

خبرگزاری رسا ـ علمای اوقاف سنی بصره در مراسم اهدای خون به نیروهای بسیج مردمی شرکت کردند.
اوقاف اهل تسنن بصره عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، علما و اعضای اوقاف اهل تسنن بصره عراق با اهدای خون به نیروهای امنیتی و بسیج مردمی، همبستگی خود را با آنان اعلام کردند.

 

شیخ محمد بلاسم الجبوری مدیر اوقاف سنی بصره در این باره گفت: امروز با اهدای خون به همه کسانی که درصدد ضربه زدن به وحدت ملی هستند، پیام محکمی ارسال می کنیم. بصره یکپارچه است و مردم این شهر خون خود را به همه رزمندگان اعم از شیعه و سنی و مسیحی اهدا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امیدوار است این خون ها بتواند زخم مجروحان را درمان کند، افزود: داعش و حامیان آن نمی توانند میان ملت یکپارچه تفرقه بیندازند و ما با توکل به خدا متحد هستیم.

 

مدیر اوقاف سنی تصریح کرد: 100 تن از علما و کارمندان اوقاف سنی در مراسم اهدای خون که یک وظیفه شرعی و ملی است، شرکت داشتند.

 

فیصل العبادی رییس پلیس بصره نیز گفت: این اقدام شرافتمندانه اوقاف سنی در راستای همبستگی با نیروهای بسیج مردمی صورت می گیرد چرا که نیروهای بسیج در جنگ با داعش قرار دارند و علمای اهل تسنن نیز خون خود را به آنان اهدا می کنند.

 

احمد عبدالحسین رییس کمیسیون حقوقی و اداری شورای بصره با اشاره به مواضع ملی گرایانه اوقاف سنی این استان، تأکید کرد: اوقاف سنی بصره پیش از این نیز خدماتی به نیروهای امنیتی و بسیج مردمی ارائه داده و از حامیان وحدت ملی به شمار می آیند.

 

وی ادامه داد: اهدای خون از سوی اوقاف اهل تسنن، همه ادعاها و نقشه ها مبنی بر به حاشیه راندن شهروندان سنی یا جنگ مذهبی علیه آنان را نقش بر آب کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات