۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۵۱۹۳۰
خطیبان جمعه عراق خواستار شدند؛

مبارزه همگانی با مواد مخدر و تشکیل کمیته تحقیق بمباران مواضع ارتش عراق از سوی ائتلاف بین‎المللی

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق بر لزوم مبارزه همگان با خرید و فروش مواد مخدر و تشکیل کمیته بررسی بمباران مواضع ارتش عراق از سوی جنگنده‎های ائتلاف بین‎المللی تأکید کردند.
پرچم عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی منطقه زبیر برگزار شد بر لزوم بازداشت توزیع کنندگان موارد مخدر تأکید کرد.

 

وی گفت: مسؤولیت کشف تاجران مواد مخدر بر عهده همگان است و به گروه خاصی اختصاص ندارد. از دستگاه اطلاعات به دلیل بازداشت بزرگ ترین تاجر مواد مخدر تقدیر و تشکر می کنیم.

 

حجت الاسلام مالکی همچنین اعلام استخدام های جدید دولتی را خواستار شد و تصریح کرد که خانواده های فقیر زیادی منتظر این استخدام ها هستند.

 

خطیب جمعه میسان بمباران مواضع ارتش عراق از سوی ائتلاف بین المللی را محکوم کرد

 

حجت الاسلام بخاتی در حسینیه امام مهدی(عج) این شهر، بمباران مواضع ارتش عراق از سوی جنگنده های ائتلاف بین المللی را محکوم کرد و گفت: ده ها تن از نیروهای مسلح عراق در این عملیات شهید و زخمی شدند و باید کمیته ویژه ای در زمینه تشکیل شده و نتایج آن در اختیار همگان قرار گیرد.

 

وی افزود: پیروزی های بدست آمده از سوی نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایر در پرتو پیروی از فرامین مرجعیت تقلید و وحدت و همبستگی حاصل شد.

 

خطیب جمعه میسان، هجمه صورت گرفته علیه بسیج مردمی غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: ساکنان مناطق آزاد شده از نیروهای بسیج مردمی استقبال کرده و نمایندگان صلاح الدین در پارلمان عراق نیز هرگونه تعرض به شهروندان را تکذیب کردند.

 

خطیب جمعه کوفه: از شعارهای فتنه انگیزانه در تظاهرات خودداری شود

 

حجت الاسلام شوکی در نماز جمعه این هفته مسجد کوفه درباره برگزاری راهپیمایی روز مظلوم در عراق، خاطر نشان ساخت: سید مقتدا صدر از همگان خواست تظاهرات مسالمت آمیزی پس از نماز جمعه در سراسر عراق برگزار و شعارهای آن نیز با هدف یاری مظلومان جهان سر داده شود.

 

وی با تأکید بر لزوم دوری از شعارهای فتنه انگیزانه، افزود: این تصمیم از سوی مقتدا صدر در پرتو شرایط بحرانی کنونی عراق و درگیری نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی با تروریست های داعش صورت گرفت.

 

گفتنی است قرار بود تظاهرات یکپارچه ای در میسان عراق بنا به خواسته سید مقتدا صدر برگزار شود که وی به دلیل شرایط بحرانی کنونی کشور، از برگزاری یکپارچه این تظاهرات خودداری کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات