۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۵۱۹۳۴

واکنش علمای سنی عراق به هجمه الازهر علیه بسیج مردمی

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل تسنن عراق، اتهامات منتسب از سوی الازهر مصر به نیروهای بسیج مردمی را کذب و به دور از واقعیت عنوان کرد.
علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مجمع علمای اهل تسنن عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا برعهده دارد، نسبت به اتهام زنی الازهر مصر به بسیج مردمی واکنش نشان داد و افزود: اتهاماتی که الازهر شریف به بسیج مردمی وارد کرده است، به هیچ وجه صحت ندارد، از واقعیت به دور است و هیچ ارتباطی با نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایری که در حال آزادسازی مناطق اشغال شده هستند، ندارد.

 

این مجمع ادامه داد: اهمیت الازهر و نقش مهم آن در نشر فرهنگ تسامح و گفت وگو و صلح میان ملت های عربی و اسلامی را کاملا درک می کنیم، اما باید در افکار خود علیه عراقی ها که جان خود را در راه کشور تقدیم می کنند، تجدید نظر کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: الازهر شاید اطلاع ندارد که بسیج مردمی یک تشکل مذهبی نیست بلکه از شیعیان و اهل تسنن تشکیل شده و آنان در کنار هم و در راستای اهداف ملی آزادسازی مناطق اشغال شده سنی به جنگ با داعش می پردازند.

 

مجمع علمای اهل تسنن با انتقاد شدید از منابع مورد اعتماد الازهر در این پیام، تأکید کرد: این منابع درصدد سرپوش گذاشتن به شکست و جنایت های داعش و تروریست ها و گمراه کردن افکار عمومی هستند. این منابع در قبال جنایت های داعش نظیر بمبگذاری خیابان ها و منازل و مساجد سکوت اختیار کرده اند.

 

این مجمع نسبت به سوء استفاده داعش از مردم به عنوان سپر تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: مرجعیت دینی نجف بارها بسیج مردمی را به محافظت از جان بی گناهان و دوری از هرگونه اقدام ضربه زننده به جهاد ملی فراخوانده و بسیاری از نیروها به این فرامین پایبند مانده اند. بروز برخی اشتباهات فردی را نباید به پای همه نیروهای بسیج مردمی منتسب کرد.

 

مجمع علمای اهل تسنن در بخش پایانی از الازهر خواست دستاوردهای نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و شادمانی شهروندان مناطق آزاد شده را مشاهده کرده تا کذب ادعای داعش مبنی بر دفاع از اهل سنت نمایان شود./980/ب901/د

ارسال نظرات