۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۵۲۰۰۶
امام جمعه بجنورد:

مظلومیت فرهنگ در کشور نگران کننده است/ مسؤولان از ادبیات استکبارستیز امام دور نشوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با وجود آن که انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بود اما اکنون مظلومیت فرهنگ در بودجه بندی و برنامه ریزی های کلان کشور نگران کننده است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در آیین تقدیر از کمیته ها و دستگاه های برتر ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از کسانی بود که علی رغم عمر کوتاه، حیات پربرکتی داشت و در تکلیف گرایی در کنار ولی امر زمان خود لحظه ای غفلت نکرد.

 

وی با بیان این که جلوه های ولایت مداری محض در سیره و سخنان دخت نبی مکرم اسلام(ص) متجلی شده است، افزود: این بانوی بزرگوار سیاست مداری به معنای واقعی بود که با درک عمیق از ولایت، برای اهداف و آرمان های ولایی تلاش می کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ولایت را رشته محوری و نظم دهنده جامعه دانست و اضافه کرد: اگر انسان ها متدین، بصیر و آگاه باشند اما رشته محوری و ناظم نداشته باشند نمی توانند منشأ اثرات بزرگ باشند چنان چه پیش از انقلاب اسلامی نیز مردم ایران مسلمان بودند اما به واسطه عدم اتصال آنها به ولایت عزم ملی برای انجام اقدامات بزرگ را نداشتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نعمت ولایت بود که با پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای پراکنده اسلام را متمرکز کرد و به این نیروهای متمرکز عزم ملی برای تغییر و توسعه داد.

 

وی با بیان این که یکی از هنرمندی های امام خمینی(ره) این بود که در کادرسازی نظام اسلامی ابتدا جهاد اکبر و شکستن نفس را آغاز کرده و سپس به سراغ جهاد اصغر رفت، افزود: این شیوه کادرسازی سبب شده تا اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، کشتی انقلاب و نظام با موفقیت امواج دریای خروشان را پشت سر گذاشته و به زیبایی به سمت انقلاب مهدی موعود(عج) حرکت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که امام(ره) ادبیات جدیدی را وارد کشور کرد، گفت: ادبیات پایان سردمداری آمریکا و عدم توانایی این کشور برای دست اندازی در ایران اسلامی، اندیشه محکم امام خمینی(ره) بود که می بایست اکنون نیز حفظ شده و از سوی مسؤولان مختلف مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر این که باید این شعارها و گفتمان ها به نسل های جدید کشور منتقل شود، اضافه کرد: آن دسته از افرادی که می گویند این شعارها تندروی بوده و مخصوص مقطع خاصی از انقلاب بود، باید بدانند که انقلاب اسلامی با تکیه بر همین گفتمان موفق شده قله های سربلندی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و از این پس نیز این گونه خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در کشور از توجه اندک به موضوعات فرهنگی در جامعه انتقاد کرد و افزود: در حالی که انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بود اما متأسفانه در حال حاضر فرهنگ از همه مقوله های موجود مظلوم تر شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که اکنون مظلومیت فرهنگ در بودجه بندی و برنامه ریزی های کلان نگران کننده است، اظهار کرد: مدیران ارشد و دست اندرکاران کلان کشور می بایست در این زمینه تجدیدنظر کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات