۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۰۲۴
طعنه اندیشمند شیعه مصر در قبال هجمه الازهر به بسیج مردمی؛

کمک‎های مادی کشورهای عربی خواهد رسید

خبرگزاری رسا ـ یکی از شیعیان مصر به هجمه شیخ الازهر این کشور علیه بسیج مردمی عراق واکنش نشان داد.
طاهر الهاشمي از رهبران شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید طاهر الهاشمی از شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع)  امروز با صدور پیامی به اتهام زنی الازهر مصر به نیروهای بسیج مردمی و قاتل و جنایتکار خواندن آنان به شدت واکنش نشان داد.

 

در این پیام آمده است: از شیخ الازهر مصر انتظار می رود که بیشتر به وحدت میان مذاهب اسلامی توجه و مسلمانان را به یک صف واحد دعوت کند. هجمه علیه بسیج مردمی عراق قدم برداشتن در راستای اهداف وهابیت است.

 

الهاشمی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) خاطرنشان ساخت: مردم دو دسته‎اند یا برادر دینی شما هستند یا در آفرینش با تو برابرند.

 

وی ادامه داد: شیخ الازهر مصر با توجه به احادیث و آیات چگونه ادعا می‎کند که شیعیان، اهل سنت را قتل و عام می‎کنند. این گونه سخنان سبب تفرقه و نفاق بین مذاهب اسلامی می‎شود.

 

وی افزود: بسیج مردمی عراق از طائفه‎ و مذاهب مختلف مانند شیعیان، اهل سنت، مسیحیان، زیدیه و صائبین تشکیل شده‎ است و همگی تحت فرمان وزیر دفاع سنی عراقی هستند.

 

در این پیام آمده است: نظر شیخ الازهر مصر در مورد پیوستن جوانان و بزرگان عشائر اهل سنت عراق به ارتش‎های مردمی چیست؟ آیا شیخ الازهر اعضای داعش را اهل سنت می‎داند؟ اگر این عقیده را داشته باشد در نتیجه ذبح انسان‎های بی‎گناه، فروش آنان مانند برده و اقدامات جنایتکارانه داعش را باید حلال بداند و تایید کند.

 

وی ادامه داد: شیخ الازهر ورود اعضای داعش به خاک مصر را تایید می‎کند؟ آیا تمایل داری که مردم عراق در مسائل مصر دخالت کند؟ دیدگاه شیخ الازهر در مورد دخالت واتیکان در مسائل مصر در صورت کشته شدن مسیحیان کاتولیک به دست اعضای داعش چیست؟

 

الهاشمی در بخش پایانی این پیام به شیخ الازهر طعنه زد و گفت: کمک های مادی کشورهای عربی خواهد رسید اما سعی کن این پول ها به حساب ملت عراق که سختی های فراوانی متحمل شده است، نباشد.

 

گفتنی است الازهر مصر که همواره مواضع ضد و نقیضی علیه شیعیان اتخاذ می کند، این بار به هجمه علیه نیروهای بسیج مردمی پرداخت و این مجاهدان را به ارتکاب جنایت علیه شهروندان سنی متهم کرد

 

این مرکز اسلامی در حالی نیروهای بسیج مردمی را به کشتار اهل تسنن متهم می کند، که از زمان اشغال بخش هایی از عراق از سوی داعش هیچ عکس العملی نداشته و پس از اینکه خلبان اردنی از سوی تروریست ها به آتش کشیده شد، محکومیت این گروه را آغاز کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات