۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۵۲۰۸۱
حکیم:

آمریکا مواضع روشنی در قبال نیروهای عراقی اتخاذ کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از آمریکا خواست مواضع روشنی در قبال جنگ نیروهای عراقی در صلاح الدین اتخاذ کند.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق روز گذشته با رابرت مک‌گورک معاون نماینده رییس‌جمهور آمریکا در بغداد دیدار کرد و اتخاذ مواضع روشن در قبال پیروزی های صورت گرفته از سوی نیروهای عراقی را خواستار شد.

 

وی گفت: آمریکا باید مواضع روشن و آشکاری در قبال پیروزی های بدست آمده از سوی نیروهای عراقی اتخاذ کند و دیدگاه خود را بر اساس برخی اشتباهات رخ داده در عملیات نظامی بنا نسازد.

 

حکیم افزود: نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایر عراق از کرامت و دارایی های شهروندان حمایت کرده و درصدد آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی تروریست ها بدون وارد شدن هرگونه گزندی به شهروندان هستند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی در پاسخ به سوال معاون رییس جمهور آمریکا درباره عدم یاری طلبی عراقی ها از این کشور در عملیات آزادسازی صلاح الدین، تصریح کرد: فرماندهان نظامی عراق بر این نکته تأکید داشتند که عملیات کاملا عراقی باشد و نیازی به حضور بیگانگان به جز در زمینه مشورتی و اطلاعاتی نیست.

 

وی درباره آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی، خاطر نشان ساخت: شهروندان این مناطق از عملیات نظامی و حضور این نیروها که به فرامین مرجعیت تقلید پایبندند، بسیار خوشحال هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات