۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۱۲۲

برنامه‌های رادیو معارف در نوروز 94 تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف با تشریح برنامه‌های نوروزی این شبکه رادیویی در سال ۹۴، الگوسازی بر اساس زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها، ترویج روحیه عبادی در جامعه با تأسی بر سیره عبادی و عرفانی آن حضرت، گسترش عفاف و حجاب با تأکید بر زندگی ایشان و تقویت بصیرت سیاسی جامعه با تأکید بر ولایت مداری آن حضرت را از اهداف این برنامه‌ها عنوان کرد.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  رادیو معارف، مجتبی تونه‌ای مدیر رادیو معارف با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری، علما و مراجع عظام نسبت به تکریم و تعظیم همه جانبه و ایجاد شور فاطمی در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و تقارن این ایام با نوروز، درباره برنامه های این رسانه دینی گفت: همزمان شدن نوروز 94 با ایام فاطمیه سبب شده برنامه‌سازی بر محور ارائه سبک زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها انجام شود که در این راستا بر موضوعاتی از قبیل الگوسازی بر اساس زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها، ترویج روحیه عبادی در جامعه با تأسی بر سیره عبادی و عرفانی آن حضرت، گسترش عفاف و حجاب با تأکید بر زندگی ایشان، تقویت بصیرت سیاسی جامعه با تأکید بر ولایت مداری آن حضرت پرداخته می شود.

 

مجتبی تونه‌ای با اشاره به اینکه رادیو معارف با توجه به طیف مخاطبان و رویکرد این شبکه، اهدافی را در برنامه‌سازی ایام فاطمیه در نظر گرفته است افزود: در شبکه رادیویی معارف بیش از 5000 دقیقه برنامه در گروه های مختلف تهیه شده است که از این مدت بیش از 3500 دقیقه برنامه به صورت زنده پخش خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: برنامه‌ زنده "یا مقلب القلوب" که اختصاص به لحظه سال تحویل دارد با محوریت موضوع توجه به اماکن مذهبی و زیارتی در لحظه تحویل سال، اهمیت محاسبه اعمال در لحظات پایانی سال و بررسی مفاهیم بلند دعای تحویل سال توسط کارشناسان به روی آنتن می رود.

 

همچنین دو برنامه "یاس کبود" و "ام ابیها" که در روز سوم و چهارم فروردین 94 مصادف با شب و روز شهادت صدیقه کبری سلام الله علیها با محوریت تبیین فضایل اختصاصی حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین نگاهی به آموزه‌های خطبه فدکیه و شخصیت آن حضرت پخش خواهد شد.

 

مدیر رادیو معارف در ادامه به برنامه "گلباران" اشاره کرد و گفت: این برنامه با بهره گیری از دعای تحویل سال، «احسن الحال» را از منظر روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام بررسی و تبیین می کند و ضمن آن که انعکاس اخبار راهیان نور و معرفی اماکن زیارتی از بخشهای این برنامه است .

 

وی در ادامه افزود: همچنین شنوندگان می توانند از طریق برنامه "مهمانی"، با سبک زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها، شخصیت و سیره آن بزرگوار در آینه وحی، پیام های خطبه فدکیه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها آشنا شوند. آداب میهمانی از منظر آیات و روایت، نمایش، آشنایی با اماکن مذهبی و امامزادگان، اطلاع از اخبار ترافیکی جاده ها و وضعیت آب وهوای کشورمان از بخشهای مختلف این برنامه خواهد بود.

 

پخش سخنرانی های مذهبی و اخلاقی در دو برنامه "بربال سخن" و "مکارم خوبان" همچنین بیان ابعاد زندگی شخصیتی حضرت زهرا سلام الله علیها در بیان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برنامه‌های "کلام امام" و "پیام ولایت" از دیگر برنامه‌های رادیو معارف در ایام سال نو خواهد بود.

 

مجتبی تونه‌ای در ادامه به برنامه "نشان راه" که با موضوع مباحث اخلاق اسلامی و شرح نامه‌های نهج البلاغه، "آیه‌های بهاری" با موضوع تبیین عوامل نشاط معنوی و "کلام ناب" که به سخنرانی های مراجع پیرامون مناسبتهای مختلف اختصاص دارد اشاره کرد.

 

همچنین پخش جنگ شبانه "شبستان" با محوریت موضوعاتی همچون جایگاه و تبیین نقش زن در خانواده، "ترنم" با محوریت بررسی شعر فاطمی از جمله برنامه هایست که وی در این گفتگو به آن پرداخت.

مدیر رادیو معارف در پایان از پخش برنامه "همسایه بهار" که گفتگویی است صمیمی با شخصیت‌های فرهنگی کشور، "رویدادها" که به بررسی مهمترین اخبار و رویدادها و تحولات جهان اسلام و همچنین"روز سرنوشت" که مستندی ست در راستای بررسی همه پرسی مردم ایران در 12 فروردین 58 در ایام نوروز 94خبر داد./978/د102/ی

ارسال نظرات