۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۱۳۷
کری:

آمریکا باید برای پایان دادن جنگ در سوریه با اسد گفت‌وگو کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و سایر کشورهایی که وی نامی از آنها نبرد در حال بررسی راه‌هایی برای آغاز یک فرآیند دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه سوریه هستند.
کري

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که آمریکا مجبور خواهد بود برای یک انتقال سیاسی در سوریه با بشار اسد، رییس‌جمهور این کشور، مذاکره کند و در حال بررسی راه‌هایی برای فشار بر وی برای مذاکره است.

 

کری در این مصاحبه که امروز (یکشنبه) پخش شد، افزود که خط‌مشی آمریکا مبنی بر اینکه اسد مشروعیت خود را از دست داده و باید قدرت را ترک کند تکرار نکرد.

 

وی گفت: ما در نهایت باید با اسد مذاکره کنیم. ما همیشه مایل بودیم که در چارچوب فرآیند ژنو یک مذاکره کنیم. وزیر خارجه آمریکا به کنفرانس سال 2012 اشاره داشت که خواهان یک انتقال سیاسی بر اساس مذاکره و برای پایان دادن به مناقشه سوریه شده بود.

 

کری گفت که آمریکا و سایر کشورهایی که وی نامی از آنها نبرد در حال بررسی راه‌هایی برای آغاز یک فرآیند دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه سوریه هستند.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما در تلاشیم که وی [اسد] آمده و این کار [مذاکره] را انجام دهد، این امر شاید مستلزم افزایش فشار بر وی به طرق مختلف است.

 

وی ادامه داد: ما به صورت کاملا واضح اعلام کرده‌ایم که در صدد دستیابی به گام‌های فزاینده‌ هستیم که بتواند این فشار را ایجاد کند.

 

کری در ادامه سخنانش گفت: برای اینکه رژیم اسد را وادار به مذاکره کنیم، روشن خواهیم ساخت که همه مصمم هستند به یک نتیجه سیاسی دست یابند و محاسبات وی درباره مذاکره را تغییر دهیم.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: این کار اکنون در جریان است. و من معتقدم که با تلاش‌های متحدین‌مان و دیگران، فشار فزاینده‌ای بر اسد وارد خواهد شد./982/ب102/د

ارسال نظرات