۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۵۲۱۹۶
استاد حوزه علمیه اصفهان:

انگیزه اقتصادی از عوامل مهم غصب فدک بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان انگیزه اقتصادی را از عوامل مهم غصب فدک برشمرد و گفت: از همان ابتدا اصل تهدید و تحریم یکی از حربه های دشمنان اسلام برای جلوگیری از نشو و نمای اسلام بود و در ادامه نیز غصب فدک دنباله رو آن تفکر بود.
خطبه فدکيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین صالحی استاد حوزه علمیه اصفهان شب گذشته در مجموعه فرهنگی امامزاده ابوالعباس و در جمع خواهران طلبه، در ادامه شرح و تفسیر خطبه فدکیه، گفت: یکی از دلایل مهم بی احترامی به حضرت زهرا و امیر مؤمنان حب دنیا بود.

 

وی با اشاره به این که دشمنان اهل بیت در ابتدا با بیان هر حرفی به این خاندان، سعی در تخریب آنها داشتند ابراز داشت: در این مرحله کار به جایی رسید که خلیفه اول از دختر رسول خدا برای منطقه فدک شاهد را طلب کرد.

 

صالحی با اشاره به متن خطبه فدکیه تصریح کرد: خلیفه اول در برابر حق خواهی دختر رسول خدا تمکین نکرد و در مقابل با جوسازی و ایراد تهمت به فرزند رسول خدا زمینه را به نفع خود تغییر داد.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان در ادامه سؤال ابن ابی الحدید و استادش، فارقی اشاره کرد و گفت: فارقی در جواب شاگردش که از او درباره حقانیت فاطمه در مورد فدک سؤال کرده بود، جواب داد «دادخواهی فاطمه درباره فدک درست است».

 

وی در ادامه به اعتراف دشمنان اهل بیت اشاره کرد و گفت: استاد ابن ابی الحدید، جبهه گیری فاطمه در برابر مقام ولایت را عاملی دانست که سبب شد خلیفه اول از پرداخت سند فدک به دختر رسول خدا خودداری کند.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان انگیزه اقتصادی را از دیگر عوامل مهم غصب فدک برشمرد و تصریح کرد: از همان ابتدا اصل تهدید و تحریم یکی از حربه های دشمنان اسلام برای جلوگیری از نشو و نمای اسلام بود و در ادامه نیز غصب فدک دنباله رو آن تفکر بود.

 

صالحی در پایان با اشاره به آیه 7 سوره منافقین ابراز داشت: یکی از روش‌هایی که در زمان رسول خدا برای جلوگیری از گسترش اسلام به کار برده می شد تحریم اقتصادی بود و دقیقا همین حربه را در زمان حضرت علی(ع) نیز به کار بردند، تا از بهره برداری ثروت منطقه فدک، در راه اسلام حقیقی، جلوگیری شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات