۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۵۲۲۱۵
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

پیوند صنعت و دانشگاه لازمه ارتقای کیفی تولید داخل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از تولیدات داخلی و بومی‌سازی صنایع و سایر حوزه‌هاست و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و ایده نقش بسزایی در تحقق این امر دارند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در اهر، اظهار داشت: مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال اقتصاد و فرهنگ به صورت کامل محقق نشده است.

 


وی با بیان این‌که حمایت از تولید نه در دولت قبلی و نه در دولت فعلی محقق نشده است، خاطرنشان کرد: برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و عدم وابستگی به بودجه نفتی، راهی جز تقویت تولید داخل و ورود به بازارهای جهانی نداریم، مسأله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تأکید داشته اند.

 


امام جمعه اهر بر تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور تأکید کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از تولیدات داخلی و بومی‌سازی صنایع و سایر حوزه‌هاست، دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و ایده نقش بسزایی در تحقق این امر دارند.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که پیوند صنعت و دانشگاه برای ارتقای کیفی تولید داخل ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ارتقای کمی و کیفی تولید داخل و پرهیز از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند و همچنین قطع مصرف اینگونه کالاها که به جز خارج کردن ارز عایدی برای کشور ندارند، بایستی از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی کمک به تولیدکنندگان و صنایع داخلی را کمک به امر اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور دانست و پرهیز از اسراف و مصرف‌گرایی بی‌مورد اهتمام ویژه دولت به بخش خصوصی و ارائه تسهیلات لازم به کارآفرینان را گامی اساسی در این زمینه برشمرد.

 


امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود رمز موفقیت انقلاب اسلامی را وحدت و یکپارچگی مردم و پشتیبانی از ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: با یاری خداوند متعال و همراهی مردم با رهبری و تبعیت از معظم‌له شاهد نقش برآب شدن توطئه‌های دشمنان بوده و خواهیم بود.

 


همچنین نادر اسدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز آموزش عالی، آمادگی دانشگاه را برای فعالیت‌های مشترک پژوهشی و تحقیقاتی با مراکز دولتی و خصوصی اعلام کرد و گفت: باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد آموزشی فعالیت خود را دو چندان کرده و گام‌های اساسی در تبدیل ایده به صنعت انجام داده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات